Farby i kolory
Na życzenie naszych klientów zamieszczamy Listę Najpopularniejszych FARB jakie używamy w naszej drukarni. Najczęściej dane farby standardowe są na stanie i nie trzeba ponosić dodatkowych kosztów ich zakupu, z wyjątkiem sytuacji kiedy dany kolor się skończy.
Aktualną listę farb można pobrać klikając link: BART aktualna lista farb UV Pantone
.
Drukarnia BART korzysta z farb niskomigracyjnych (UV flekso) przeznaczonych do zadruku etykiet mających bezpośredni kontakt z żywnością. Dotychczas druk bezpiecznych etykiet wiązał się z koniecznością stosowania farb wodnych. Drukarnia BART należy do liderów na rynku którzy zastąpili farby UV standardowe na bezpieczene niskomigracyjne farby bez Bisfenolu A. Zmodyfikowaliśmy nawyki technologiczne i wprowadziliśmy dodatkowe rygory produkcyjne. Postawiliśmy na bezpieczne dla produktów spożywczych farby i lakiery najwyższej klasy. Farby UV o których mowa mają współczynnik przenikania substancji z etykiety do opakowania niższym niż 10 cząstek na miliard. Jest to innowacja na skalę światową, ponieważ w technologii druku fleksograficznego tak niski poziom migracji nie został nigdy wcześniej osiągnięty. W procesie produkcji opakowań spożywczych należy ograniczyć do minimum możliwości przenikania szkodliwych substancji z etykiet do wnętrza opakowań. Zastosowanie bezpiecznych farb i lakierów to pierwszy krok do osiągnięcia sukcesu, ale konieczne są również zmiany w procedurach produkcyjnych. Producenci farb UV nowej generacji zadbali o to, by wszystkie komponenty, których wpływ na człowieka nie jest znany, nie migrowały powyżej 10 ppb, co jest zgodne z przyjętą przez Unię Europejską tzw. Dobrą Praktyką Produkcyjną (GMP) oraz standardami Europejskiego Zrzeszenia Producentów Farb. Farby te są stale udoskonalane, a jednocześnie bezpieczne. Farby Niskomigracyjne zostały tak zaprojektowane, żeby sprostać oczekiwaniom nowoczesnego rynku i spełniać wyśrubowane normy dotyczące bezpieczeństwa żywności, m.in. Swiss Ordinance SR 817.023.21 oraz Nestlé Guidance Note dotyczącą zadruku opakowań (wersja 3 z 21 lutego 2014). Farby te przeszły pomyślnie wszystkie testy i udowodniły swoją zgodność z normami dotyczącymi niskomigracyjności. Dzięki właściwościom naszych nowych produktów nasi klienci mogą je wykorzystywać do produkcji etykiet nanoszonych na żywość i napoje lub opakowania wykorzystywane do długoterminowego przechowywania żywności. Farby te charakteryzuje nie tylko niska migracyjość, ale również wydajność, odporność na odbarwienie, dobre przyleganie do podłoży, w tym opakowań giętkich wykonanych z tworzyw sztucznych.
Etykiety zadrukowane kolorowo farbami odpornymi na światło uv. W przypadku druków wystawionych przez dłuższy czas na działanie promieni słonecznych należy użyć farb w najwyższej skali wełnianej. W przypadku Pantonów, zamawiane są specjalne farby UV. W przypadku CMYK używane są specjalne farby o wysokiej intensywności. Są to farby droższe od standardowych. Różnią się również nieco intensywnością i odcieniem, więc należy się liczyć z korektami w przygotowalni polimerów. Mieszając farby należy użyć również wszystkich składowych o podwyższonej odporności. Pigmenty farb specjalnych różnią się od tych standardowych dlatego wydruki mogą się różnić od wersji standardowej.
Kolory żółte, różowe i czerwone, i pochodne tych kolorów, narażone na promienie UV, mogą z czasem blednąć pod wpływem słońca. Kolory te też są mniej odporne na mydło, rozpuszczalniki i zasady. Można zwiększyć odporność UV nadruku etykiet, wybierając specjalne farby HR (High Resistance). Pełnej odporności 100% na warunki zewnętrzne zagwarantować nie można. Dlatego najczęściej podaje się minimum jakie można zapewnić klienta o trwałości nadruku. Nasza drukarnia zaleca z korzystania farb HR jeśli etykiety będą narażone na działanie śłońca i warunków atmosferycznych. Jeśli farby zielone w składzie mają przeważającą ilość składnika żółtego 75% a zielonego tylko 25% to wówczas takie farby się szybciej odbarwiają. Trwałość obliczana jest na podstawie najsłabszego składnika farby.
NAJPOPULARNIEJSZE FARBY HR :
Pantone YELLOW i Yellow 116 HR | Żółty – mocny, intensywny, żółć najbardziej nasycona. Kolor LEGO. STANDARD |
Pantone 186 HR - | Czerwień ciemna, wiśniowo-truskawkowy. |
Pantone 485 HR - | PODSTAWOWY. Najmocniejszy Czerwony krwisty. HR wzmocniona odporność na światło UV. Logo KitKat |
Pantone 567 HR- | Zielony bardzo ciemny. Green 75% WarmRed 5% Black 20% |
Pantone ReflexBlue - | PODSTAWOWY ciemny odcień niebieskiego |
Formuły farb się zmieniają i najlepiej skorzystać z aktualnej tabeli opisują przybliżoną odporność farb na światło według niebieskiej skali wełnianej (BWS) w warunkach średniego oświetlenia letniego i zimowego. Światłotrwałość w skali wełnianej oceniana jest zawsze dla apli wydrukowanej farbą w stanie nierozcieńczonym.Koncentracja pigmentu ma bowiem znaczący wpływ na światłotrwałość farby np. rozcieńczenie farby w stosunku 1 : 3 może powodować obniżenie światłotrwałości o około 2 stopnie. Wpływ ma nie tyko rozcieńczenie farby rozjaśniaczem (Transparent White), ale również farbą zawierającą inne pigmenty.Pewne znaczenie ma również grubość warstwy farby – cieńsza warstwa, a szczególnie wydruk rastrowany jest bardziej podatna na zmianę barwy pod wpływem światła. Z tych względów rzeczywistą odporność wydruku na światło należy badać dla konkretnej etykiety. Odcienie o niskiej i średniej odporności mają swoje odpowiedniki wysokoodporne (HR). Światłotrwałość nie obejmuje wpływu pozostałych czynników atmosferycznych na trwałość barwy (wilgoć, temperatura, wiatr, pył), który może być zminimalizowany poprzez:
- laminację etykiety (choć brzegi etykiety nie są wtedy chronione) - tu skuteczne są laminaty PET, które zwykle pochłaniają część
promieniowania UV (należy jednak dobrać taki laminat, który będzie przepuszczał ilość promieniowania UV wystarczającą do utrwalenia
kleju UV, zwykle trzeba też zastosować specjalny droższy klej UV o wzmocnionej sile klejenia),
- ewentualnie z mniejszymskutkiem przez lakierowanie- tu możemy zaproponować specjalny nieżółknący lakier do zastosowań
zewnętrznych
W przypadku druków wystawionych przez dłuższy czas na działanie promieni słonecznych należy więc
używać farb o odpowiedniej odporności na światło - 7 lub 8 w skali wełnianej.
Kolorystyka etykiet metody pomiaru barw. W przypadku odwzorowania barw i kolorów druku mogą pojawić się pewne problemy i nieporozumienia, które wynikają z paru prostych przyczyn związanych z optyką oraz z tego, że używany w poligrafii system Pantone i farby przygotowywane zgodnie z tym systemem nie są daną przestrzenią barwną. Dlatego kolory w projektach prac przygotowanych do druku, oglądanych na domowych monitorach, mogą odbiegać od kolorów uzyskanych w druku ostatecznym. Kolor wydruku jest również uzależniony od użytego surowca w druku.
Inaczej wygląda druk na materiale :
- białym matowym papierze (który jest chłonny w przeciwieństwie do materiałów niewsiąkliwych)
- półbłyszczącym błyszczący powlekanym, (gładki, gładzony,)
- kartonie, matowym i połbłyszącycm
- foliach metalicznych, białych lub transparentnych.
Najprostsza sytuacja jest wtedy gdy klienci zamawiający etykiety często albo już mają wybraną określoną kolorystykę, której się trzymają i nadsyłają do drukarni próbki swoich etykiet. Drukarnia tak wykonuje projekt i etykiety by maksymalnie odtworzyć oryginał etykiety i kolorów. Sytuacja wygląda inaczej gdy tworzy się zupełnie nową etykietę. W przypadku proofa wydruku etykiet w technice fleksograficznej korzysta się z wydruku wzorcowego na drukarce cyfrowej odpowiednio skalibrowanej. Po zaakceptowaniu próbki fizycznej drukarnia tak wykonuje etykiety metodą druku fleksograficznego by wyglądały jak wzorzec oryginalny. Elektroniczny proof PDF służy do zatwierdzania treści a nie kolorów etykiety. Projekty powstałe w Corelu, Ilustratorze czy Photoshopie i umieszczone w pliku PDF, nie mogą być traktowane jako proof do zatwierdzenia kolorystyki etykiety.
Stworzenie idealnego środowiska postrzegania barw jest możliwe ale jest bardzo drogie. Wszystkie strony biorące udział w procesie wykonania druku musiały by mieć :
1. odpowiednio skalibrowane urządzenia jak np. specjalne profesjonalne monitory z odpowiednio ustawionym profilem barw ICC,
2. projekty i oprogramowanie również powinny być odpowiednio dostosowane do danych warunków.
3. Sprawdzanie odpowiedniej kolorystyki wydrukowanych etykiet musiało by być wykonywane w specjalnych warunkach w odpowiednim świetle dokładnie określonym.
4. Urządzenie do pomiarów barw nazywane Spepktrofotometr. Najpopularniejsze to X-Rite i Techkon.
Zmiana lakieru czy laminatu zmienia całkowicie kolorystykę i postrzeganie barwne. Na szczęście w praktyce nie ma takie potrzeby trzymania się takich rygorów. Druki etykiet są wykonywane zgodnie z wysmaganiami klientów a każde kolejne wznowienia prac są tak samo odtwarzalne.
Etykiety z nadrukiem kremowym bardzo jasnym w różnych odcieniach. Można powiedzieć że są to kolory Blade, bardzo jasne, wypłowiały. Wszystkie kolory kremowe najczęściej są wykorzystywane jako TŁO. Czerwone kremowe i żółte kremowe najszybciej się odbrarwiają i jeśli etykiety mają być stosowane na dwór to nasza druakrnia zaleca użycie farb HR odpornych na światło. Po czasie wszystkie farnby/kolory się odbarwiają i by ten proces maksymalnie spowolinić zalecamy używanie farb HR , używanie trwałych surowców (1. PVC vinyl, 2. PET, 3.TYVEK, 4. PE-HD, najmniej zalecamy PP i PE i oczwyiście papier). Najlepiej jest zwiększyć trwałość nadruku poprzez laminację specjalnym laminatem pochłaniającym promienie UV.
Pantone 155 - | Kremowy - Śmietankowy, w lekkim odcieniu pomarańczy |
Pantone 489 - | Kremowy jasny grejfrutowy, w odcieniu łososiowym |
Pantone 607 - | Kremowy cytrynowy - NOWY |
Pantone 691 - | Kremowy różowy, shake truskawkowy |
Pantone 719 - | Kremowy - nowy |
Pantone 7402 - | KREMOWY STANDARD. z odcieniem żółtym |
Pantone 7501 - | Kremowy kawowy, w odcieniu brązowym, beżowy, ecru |
Pantone 7507 - | Kremowy jaśniejszy, w odcieniu pomarańczowym |
Etykiety z nadrukiem żółtym farbą żółtą. W psychologii koloru, kolor ŻÓŁTY to wesoły, słoneczny, przyciaga uwagę jak żaden inny kolor. Uważany za optymistyczny, najtrudniejszy do zniesienia przez ludzkie oko, więc może być przytłaczający jeżeli jest nadużyty. Zwiększa koncentrację. Farby żółte i czerwone są najmniej odporne na światło UV - słońce. Z czasem kolory te się odbarwiają i by ten proces maksymalnie spowolinić zalecamy używanie farb HR , używanie trwałych surowców (1. PVC vinyl, 2. PET, 3.TYVEK, 4. PE-HD, najmniej zalecamy PP i PE i oczwyiście papier). Najlepiej jest zwiększyć trwałość nadruku poprzez laminację specjalnym laminatem pochłaniającym promienie UV.
Pantone 102 - | Żółty, jest to rozjaśniony Yellow z CMYK, CYTRYNOWY |
Pantone 107 - | Żółty, z lekkim cieplejszym odcieniem |
Pantone 110 - | Żółty lekko zbrudzony ciemny |
Pantone 113 - | Żółty ciepły bardzo jasny, prawie kremowy. Na dworze po miesiącu od słońca blednie, dlatego jeśli etykieta idzie na dwór to farba musi być HR. |
Pantone 116 HR - | Żółty – mocny, intensywny, żółć najbardziej nasycona. Kolor LEGO. STANDARD |
Pantone 122 - | Żółty jasny wpadający w pomarańcz |
Pantone 123 - | Żółty o tonację ciemniejszy od 122. Na dwór trzeba użyć farby HR. |
Pantone 1235 - | Żółto-pomarańczowy jasny |
Pantone 803 - | FLUORESCENCYJNY żółty,najlepiej położyć dwukrotnie by uzyskać efekt |
Etykiety z nadrukiem pomarańczowym farbą pomarańczową. Farby pomarańczowe i żółte są najmniej odporne na światło UV - słońce. Po czasie kolory się odbarwiają i by ten proces maksymalnie spowolinić zalecamy używanie specjalnych farb HR , oraz używanie trwałych surowców (1. PVC vinyl, 2. PET, 3.TYVEK, 4. PE-HD, najmniej zalecamy PP i PE i oczwyiście papier). Najlepiej jest zwiększyć trwałość nadruku poprzez laminację specjalnym laminatem pochłaniającym promienie UV. Kolory żółte i pochodne pomarańczowe odbarwiają się najszybciej i jak etykieta idzie na dwór to zalecamy użyć farb HR odpornych na światło UV.
Pantone 137 - | Żółto-pomarańczowy, żółty z odcieniem pomarańczy |
Pantone 144 - | Pomarańczowy lekko wpadający w brąz. Na dwór musi być farba HR. |
Pantone 149 - | Kremowy, jasny pomarańcz |
Pantone 152 - | Pomarańczowy ciemny lekko wpadający w brąz. Logotyp ORANGE. Po miesiącu na słońcu kolor mocno blednie daltego na dwór etykiety zalecamy farbę HR. |
Pantone 165 i 167 - | Pomarańczowo-brązowy. Po miesiącu na dworze blednie, należy użyć farby HR by podnieść UV trwałość. |
Pantone 171 - | Pomarańczowo-czerwony jasny. Po miesiącu na słońcu na dworze traci swój kolor. Zalecamy użycie farb HR. |
Pantone 172 - | Pomarańczowy 25%yellow, 75%WarmRed, pomarańczowo czerwony, ciemniejszy o tonację od 171 |
Pantone 715 - | Pomarańcz jansy NEW |
Pantone 718 - | Pomarańcz 021 zbrudzony, ciemny odcień |
Pantone 1235 - | Żółty z bardzo lekkim odcieniem pomarańczowym |
Pantone 1645 - | Pomarańczowy blady |
Pantone 021 orange | v |
Pantone 7549 - | Żółto-pomarańczowy wpadający w brąz |
Pantone 7550 - | Kolor ciemno żółty ciemniejszy o jedną tonację od 7549 |
Pantone 804 - | FLUORESCENCYJNY – pomarańczowy |
Etykiety z nadrukiem czerwonym farbą czerwoną. W psychologii koloru, kolor CZERWONY symbolizuje agresję , energiczność i intensywność. Najbardziej emocjonalny, intensywny kolor, stymuluje szybsze bicie serca oraz oddychanie. Kolor miłości, łatwo zauważalny. Sprawia że nosząca go osoba wygląda na większą. Często używany jako akcent podkreślający stylizację.
Farby czerwone i żółte są najmniej odporne na światło UV - słońce. Po czasie kolory te się odbarwiają i by ten proces maksymalnie spowolinić zalecamy używanie farb HR , używanie trwałych surowców (1. PVC vinyl, 2. PET, 3.TYVEK, 4. PE-HD, najmniej zalecamy PP i PE i oczwyiście papier). Najlepiej jest zwiększyć trwałość nadruku poprzez laminację specjalnym laminatem pochłaniającym promienie UV.
Pantone 180 - | ciemny Czerwony – ciemniejszy o dwie tonacje od WarmRed, ciepły. Delikatnie wpada w brąz. |
Pantone 185 - | nowy kolor czerwony !!! Logotyp Pepsi. Po miesiącu na słońcu traci kolor dlatego rekomendujemy farbę HR. |
Pantone 186 HR - |
Czerwień ciemna, wiśniowo-truskawkowy. Używamy tylko farby HR odpornej na światło , innych nie rekomendujemy. |
Pantone 193 |
Czerwony |
Pantone 194 |
Czerwony ciemny |
Pantone 199 new |
Czerwony |
Pantone 200 Pantone 206 new - |
Czerwony . Pantone p200 trochę trwalsza na światło UV, ale i tak zalecane jest użycie HR. |
Pantone 485 - | PODSTAWOWY. Najmocniejszy Czerwony krwisty. Logotyp KitKat. Na dwór musi być farba HR inaczej kolor całkowicie wyblednie, najszybciej odbarwiająca się farba. Warto stosować laminat by podnieść trwałość. |
Pantone 704 | Czereśnia |
Pantone 1787 - | Połączenie Red032 -50% i TransWh50%. Czerwony wpada w róż, malinowy. NEW |
Pantone 1788 - | Połączenie WarmRed i RubinRed. Po miesiącu na słońcu na dworze kolor znacznie jaśnieje i dlatego zalecamy użycie farb HR. |
Pantone 1795 - | nowy kolor, czerwien !!! |
Pantone 1797 - | Ciemniejszy o jedną tonację od Red032. Wiśniowy. |
Pantone Red 032 - | PODSTAWOWY. Zwykły czerwony. Najczęściej do znaków ostrzegawczych. Dobra odporność na UV zapewnia farba HR. |
Pantone Warm Red - | PODSTAWOWY. Ciepły czerwony. Dobra odporność na światło UV. Słaba na zasady i mydło. |
Etykiety z nadrukiem różowym farbą różową. Farby różowe i czerwone są najmniej odporne na światło UV - słońce. Po czasie kolory te się odbarwiają i by ten proces maksymalnie spowolinić zalecamy używanie farb HR , używanie trwałych surowców (1. PVC vinyl, 2. PET, 3.TYVEK, 4. PE-HD, najmniej zalecamy PP i PE i oczwyiście papier). Najlepiej jest zwiększyć trwałość nadruku poprzez laminację specjalnym laminatem pochłaniającym promienie UV. Kolory czerwone i pochodne różowe odbarwiają się najszybciej i jak etykieta idzie na dwór to zalecamy użyć farb HR odpornych na światło UV.
Pantone 177 - | Łososiowy różowy ciepły, jasny, kolor o dwie tonacje jaśniejszy od WarmRed |
Pantone 178 - | Łososiowy różowy NEW |
Pantone 179 - | ciemniejszy o jedną tonację od WarmRed, ciepły Łososiowy |
Pantone 191 - | Różowy ciepły, po miesiącu na słońcu traci jeden odcień, dlatego zalecamy farbę HR. |
Pantone 205 - | Różowy malinowy, jasny |
Pantone 214 - | Różowy malinowy. STANDARD CIEMNY RÓŻOWY |
Pantone 223 - | Różowo-fioletowy blado jasny, nadaje się na TŁO. Na dwór musi być farba HR |
Pantone 226 - | Różowy |
Pantone 237 - | Różowy |
Pantone 240 - | Róż, różowy ciemniejszy |
Pantone 2385 - | Różowy |
Rhodamine Red | PODSTAWOWY różowy T-Mobile. Słabsza odporność na UV. |
Etykiety z nadrukiem bordowym rdzawym. Kolor bordowy, kolor wina bordeaux. Jest to kolor pomiędzy czerwonym a brązowym. Farby czerwone i bordowe są najmniej odporne na światło UV - słońce. Po czasie kolory te się odbarwiają i by ten proces maksymalnie spowolinić zalecamy używanie farb HR , używanie trwałych surowców (1. PVC vinyl, 2. PET, 3.TYVEK, 4. PE-HD, najmniej zalecamy PP i PE i oczwyiście papier). Najlepiej jest zwiększyć trwałość nadruku poprzez laminację specjalnym laminatem pochłaniającym promienie UV.
Pantone 187 - | Czereśnia Wiśnia NEW. Na dwór zalecamy HR. |
Pantone 200 i 201 - | Bordowy ciemny, buraczkowy BURAK, Standard BURGUND. Na dwór należy zastosować farbę HR. |
Pantone 506 - | Śliwkowy. |
Pantone 1807 - | Bordowy. Ciemniejszy o dwie tonacje od Red032. Na dwór zalecamy HR, wówczas nie traci swoich właściwości. |
Pantone 1815 - | Bordowo-BRĄZOWY |
Pantone 7421 - | Bordowo brązowy, odporny na światło UV w wersji standard. |
Pantone 7623 - | Bordowo brązowy. BiedraJonagold, nie jest odporna na światło UV, na dwór należy użyć farby HR. |
Etykiety z nadrukiem brązowym farbą brązową. W psychologii koloru, kolor BRĄZOWY - solidny, godny zaufania. Jest kolorem ziemi i jest obficie spotykany w przyrodzie. Jasny odcień symbolizuje szczodrość a ciemniejszy drewno lub skórę. Może być uważany za smutny i tęskny Często ulubiony kolor mężczyzn. Cechy : zaufanie, szczodrość i stabilność.
Farby brązowe pochodzą od czerwonych, które są najmniej odporne na światło UV - słońce. Po czasie kolory te się odbarwiają i by ten proces maksymalnie spowolinić zalecamy używanie farb HR , używanie trwałych surowców (1. PVC vinyl, 2. PET, 3.TYVEK, 4. PE-HD, najmniej zalecamy PP i PE i oczwyiście papier). Najlepiej jest zwiększyć trwałość nadruku poprzez laminację specjalnym laminatem pochłaniającym promienie UV.
Pantone 147 - | Połączenie brązu z pomarańczem, brudny brąz |
Pantone 153 - | BRĄZ - NOWY |
Pantone 412 - | Brazowy ciemny, odcień szary |
Pantone 465 - | Brązowy jasny migdałowy, kolor kartonów. Na dwór musi być farba HR. Farba Pakowa BROWN jest trwalsza na UV. |
Pantone 470 - | Brązowy |
Pantone 471 - | Brąz Orzechowy standard Nutella logotyp |
Pantone 477 - | PODSTAWOWY - Brązowy |
Pantone 479 - | nowy Brązowy jasny !!! |
Pantone 497 - | new Brązowy ciemny zimny |
Pantone 727 - | Jasna kawa z mlekiem. TŁO. |
Pantone 729 - | Brązowy jasny typowy. Kakao / kawowy. |
Pantone 4625 - | PODSTAWOWY. Brąz ciemny. |
Pantone 7421 - | Wiśniowy, śliwkowy ciemny |
Pantone 7511 - | Brazowy ciepły jasny, symulacja ZŁOTA |
Pantone 7593 - Pantone 7589 |
BRĄZ - NOWY, nie traci koloru pod wpływem UV |
Pantone 405 - | Ciemniejszy szary z domieszką brązu |
Pantone 408 - | Jaśniejszy szary z domieszką brązu |
Etykiety z nadrukiem fioletowym farbą fioletową. W psychologii koloru, kolor FIOLETOWY to kolor królewski , oznacza luksus i elegancję. Jesto to kolor wyrafinowany, wysokiej klasy. Jest także kobiecy i romantyczny. Ze względu na rzadkie występowanie w naturze może wydawać się sztuczny. Cechy : luksus, romantyzm, elegancja.
Farby fioletowe często bazują na kolorach czerwonych i te są najmniej odporne na światło UV - słońce. Po czasie kolory te się odbarwiają i by ten proces maksymalnie spowolinić zalecamy używanie farb HR , używanie trwałych surowców (1. PVC vinyl, 2. PET, 3.TYVEK, 4. PE-HD, najmniej zalecamy PP i PE i oczwyiście papier). Najlepiej jest zwiększyć trwałość nadruku poprzez laminację specjalnym laminatem pochłaniającym promienie UV.
Pantone 254 - | Purpurowo-fioletowy, ciemny fiolet |
Pantone 255 - | Purpurowo-fioletowy, bardziej ciemny fiolet |
Pantone 256 - | Purpurowo-fioletowy, jasny fiolet |
Pantone 261 - | PURPURA - NOWY |
Pantone 267 - | PURPURA new |
Pantone 271 - | Jasny fiolet |
Pantone 512 - | PODSTAWOWY. Fioletowy, ciemny, zimny. |
Pantone 2573 - | Fioletowy, liliowo-lawendowy jasny, cieplejszy od 2577, nadaje sie na TŁO. Po miesiącu na słońcu pełnym blednie o dwa odcienie, dlatego trzeba użyć farby HR. |
Pantone 2577 - | Fioletowy - LILIOWY nadaje się na TŁO. |
Pantone 2583 - | FIOLET liliowy - NOWY |
Pantone 2587 - | Fioletowy o jedną tonacje ciemniejszy od 2577. |
Pantone 2597 - | Fioletowy o dwie tonację ciemniejszy od 2577. |
Pantone 2765 - | BRAK, KONIEC, NIE MA |
Pantone 5195 - | Fiolet |
Kolory fioletowo-purpurowo-czerwone jasne są mniej odporne na promienie UV i mogą z czasem blednąć. Im kolor jest bardziej niebieski jak ReflexBlue tym odporność jest większa. Kolory te też są słabo odporne na mydło i rozpuszczalniki.
Etykiety z nadrukiem niebieskim farbą niebieską. W psychologii koloru, kolor NIEBIESKi to kolor nieba i oceanu. Jeden z najpopularniejszych kolorów. Powoduje odwrotną reakcę do koloru czerwonego. Spokojny często może być zimnu i depresyjny. Symbolizuje lojalność i pomaha zwiększyć produktywność. Cechy : Spokój i lojalność, ocean. Po czasie wszystkie farnby/kolory się odbarwiają i by ten proces maksymalnie spowolinić zalecamy używanie farb HR , używanie trwałych surowców (1. PVC vinyl, 2. PET, 3.TYVEK, 4. PE-HD, najmniej zalecamy PP i PE i oczwyiście papier). Najlepiej jest zwiększyć trwałość nadruku poprzez laminację specjalnym laminatem pochłaniającym promienie UV. Kolory czarne i niebieskie standardowe są najodporniejsze i zwykle nie ma potrzeby stosowania HR.
Pantone 280 - | Niebieski ciemny. Garanat królewski. |
Pantone 281 - | PODSTAWOWY najciemniejszy kolor niebieski, to reflexblue przyciemniony o dwie tonacje |
Pantone 283 - | Niebieski jasny NEW - LM. Odporna na UV nie traci koloru. |
Pantone 286 - | Niebieski NEW |
Pantone 288 - | Bardzo ciemny niebieski |
Pantone 293 - | Niebieski błękit – 50%ReflexBlue + 50%ProcesBlue |
Pantone 294 - | Niebieski błękit |
Pantone 297 - | Farba bardzo jasna niebieska. W pełnym słońcu po miesiącu kolor ten nie blednie. Trwały odpory na UV. |
Pantone 298 - | Kolor jasny niebieski o jedną tonację ciemniejszy od 297. W pełnym słońcu po miesiącu kolor ten nie blednie. Trwały odpory na UV. |
Pantone 299 - | Kolor niebieski o dwie tonacje ciemniejszy od 297 |
Pantone 300 - | Kolor niebieski. Flaga Szkocji. Po miesiącu nma słońcu w ogóle nie blednie, bardzo dobra trwałość na UV. |
Pantone 534 - | Grafitowo-niebieski, podobny do P646 |
Pantone 541 - | Niebieski ciemny - 87%Ref.Blue, 13%Yellow |
Pantone 542 - | MATOWY jasny niebieski |
Pantone 631 - | Jasny niebieski Po miesiącu na słońcu nie traci koloru. Odporna na światło UV. |
Pantone 635 - | Jasny niebieski NOWY |
Pantone 639 - | Morski niebieski, delikatny odcień. Pod wpływem słońca niezauważalnie traci odcień. Nie ma potrzeby HR. |
Pantone 642 - | Pierwszy bardzo jasny kolor szaro-niebieski, nadaje się do druku TŁA. |
Pantone 646 - | MATOWY kolor szaro-niebieski |
Pantone 647 - | MATOWY kolor niebiesko-szary o tonację ciemniejszy od 646. Po miesącu na słońcu blednie dlatego należy użyć farby HR i/lub laminacji by wzmocnić odpornośc na UV. |
Pantone 656 - | Drugi blady niebieski, nadaje się na druku TŁA. |
Pantone 661 - | New niebieski |
Pantone 2707 - | Trzeci jasny niebieski z którego drukuje się TŁO. Po miesiącu na słońcu nie traci w ogóle koloru, bardzo trwała odporna na UV. |
Pantone 2766 - | NIEBIESKI CIEMNY - NOWY |
Pantone 2935 - | Niebieski – 37%ReflexBlue + 62%ProcesBlue |
Pantone 2945 - | MATOWY niebieski, o jedną tonację ciemniejszy od 2935. Po miesiącu na słońcu nie traci koloru. Delikatnie traci kolor po miesiącu, dlatego warto użyć farby HR. |
Pantone 2985 - | Niebieski jasny NEW. |
Pantone 3005 - | Niebieski – 10%ReflexBlue + 90%ProcesBlue. Typowy kolor niebieski. |
Pantone 7687 - | Niebieski ciemny z domieszką grafitu |
Pantone 7690 - | Niebieski z domieszką odcieniu grafitu |
Pantone Blue 072 | PODSTAWOWY niebieski. POPULARNY. Odporny na światło UV, Nie traci koloru po ekspozycji 1 miesiąc na słońcu. |
P. Process Blue | PODSTAWOWY niebieski |
P. Reflex Blue | PODSTAWOWY ciemny odcień niebieskiego |
Kolory niebieskie są bardzo odporne na promienie UV, nie bledną pod wpływem promieni słonecznych. Są też odporne na mydło, zasady, rozpuszczalniki i smary.
Kolor turkusowy jest zielonym odcieniem cyjanu. Nazwa tego koloru pochodzi od barwy kamienia szlachetnego - turkusu. Etykiety z nadrukiem farbą zieloną turkusową.
Pantone 307 - | Niebieski Jasny Turkus. ProcessBlue i jedną tonację przyciemniony. Po miesiącu na słońcu traci jeden odcień, polecamy farby HR. |
Pantone 320 - | Turkus CIEMNY w odcieniu lekko zielonym. SIEMENS |
Pantone 321 - | Ciemny turkusowy lekko zielony. SIEMENS |
Pantone 3125 - | Turkusowy Morski w odcieniu niebieskim |
Pantone 3145 - | Turkus ciemny, o dwie tonacje ciemniejszy od 3125. Logotyp D-Link. |
Pantone 5555 - | Turkus zielony mietowy |
Pantone 7712 - | Turkusowy ciemny |
Etykiety z nadrukiem zielonym farbą zieloną. W psychologii koloru, kolor ZIELONY to najpopularniejszy kolor dekoracji, symbolizuje naturę. Najmilszy dla oka, spokojny , odświeżający kolor. Często wykorzystywany do zrelaksowania. Jego ciemny odcień jest łączony z męskością, konserwatywnością i oznacza dobrobyt. CechyL natura, odświeżający, dobrobyt. Kolory standardowe zielone są odporne na UV, jednak zielone w których przeważa kolor żółty np. 75% , odbarwiają się z czasem i jak etykieta idzie na dwór to zalecamy użyć farb HR odpornych na światło UV.
SELEDYNOWY : zimny kolor pochodny, jasna, delikatna zieleń. Kolor ten uzyskuje się z pistacjowego i szarego.
Pantone 324 - | Seledyn, b.jasny, nadaje się na TŁO |
Pantone 325 - | Kolor seledynowy, jasny Presept |
TYPOWA ZIELEŃ:
Pantone 336 - | Ciemny zimny zielony. Kolor green przyciemniony. Green 90%, 10% Black. |
Pantone 340 - | Zielony zimny, można go uzyskać z ProcessBlue 75% + Yellow 25%. |
Pantone 346 - | Zielony jasny, nadaje się na TŁO, |
Pantone 347 - | Zielony – zimny żywy. Można go uzyskać z ProcessBlue 63% i 37% Yellow. Irlandzki. |
Pantone 348 - | Zielony ciemny zimny o tonację ciemniejszy od 347. Kolor Irlandzki. |
Pantone 349 - | Zielony ciemny zimny o dwie tonację ciemniejszy od 347. Logotyp Carlsberg JohnDeere. Po miesiącu na słońcu zachowuje kolor, odporna na UV. |
Pantone 354 - | Zielony żywy ciepły. Green 81% i Yellow 19%. Typowy kolor zielony. Logotyp napis BP. |
Pantone 356 - | Zielony ciemny ciepły. O dwie tonacje ciemniejszy od 354. Logotyp Heineken. Pod wpływem światła UV farba po miesiącu na słońcu nie traci koloru. |
Pantone 361 - | Jasny Zielony trawa. Żółtozielony standard. Po miesiącu na słońcu nie traci koloru. Ledwo zauważalnie. |
Pantone 363 - | Zielony trawa. |
Pantone 367 | Zielony bardzo jasna trawa, o tonację jasniejszy od 368. |
Pantone 368 | Zielony jasna trawa. Można uzyskać Yellow 75% i ProcessBlue 25%. Logotyp jaśniejszy BP. Po miesiącu na słońcu delikatnie blednie dlatego zalecamy użycie farby HR odpornej. |
Pantone 369 - | Zielony jasna trawa, o tonacje ciemniejszy od 368. Po miesiącu na dworze pod wpływem światła UV traci kolor, zalecamy farbę HR. |
Pantone 375 - | Zielony-żółty. Yellow 75% + Green 25% |
Pantone 376 - | Zielony-żółty, o tonację ciemniejszy od 375. Po miesiącu na słońcu nieznacznie traci odcień ale lepiej użyć farbę HR. |
Pantone 562 - | Zielony bardzo zimny. Green 90%+WarmRed 10%. Na dworze po miesiącu traci jeden odcień, warto zastosować farbę HR. |
Pantone 566 - | Miętowy, pistacjowy, jasny, nadaje się na TŁO |
Pantone 567 - | Zielony bardzo ciemny. Green 75% WarmRed 5% Black 20% |
Pantone 574 - | Zgniła zieleń.Yellow 60% RefBlue 20% Black 20% |
Pantone 621 - | Pistacjowy bardzo jasny, do MATu, druk TŁA. |
Pantone 623 - | Zielony NEW, LM. |
Pantone 3415 - |
Typowa zieleń ciemna zimna |
Pantone 5767 |
Zieleń niezdafiniowana |
Pantone 7483 - | Zielony ciemny, ciepły |
Pantone 7493 - | Pistacjowy jasny, brudny, nadaje się na TŁO |
ZIELONO-ŻÓŁTY :
Pantone 378 - | NEW Zielony groszkowy CIEMNY |
Pantone 381 - | NEW Zielony groszkowy b. jasny. |
Pantone 382 - | Zielony groszkowy jasny. Yellow 94% ProcessBlue 6% |
Pantone 390 - | Yellow 92% Green 6% Black 2%. Kolor Kiwi. Po miesiącu w pełnym słońcu, kolor jaśnieje ale wpływa dużo. Po 2 miesiącach widać różnicę, Zalecamy użyć farby HR. |
Pantone 391 - | Yellow 88% Green 6% Black 6% |
Pantone 584 - | Kolor jasno zielono żółty, nadaje się do TŁA. Etykiety na dwór muszą być zadrukowane farbą HR, inaczej ten kolor zblednie. |
ZIELONY FLUOR :
Pantone 802 - | FLUORESCENCYJNY zielony, nie traci odcienia po miesiącu na słońcu. Trwała. |
Pantone 2286 - | FLUORESCENCYJNY zielony, nie traci odcienia po miesiącu na słońcu. Trwała. |
ZIELONO-NIEBIESKI :
Pantone 3272 | ZielonoNiebeiski, odporny na światło UV, nawet zwykła farba jest odporna. RynekL.Ligol |
Kolory zielone są odporne na UV, nie bledną pod wpływem promieni słonecznych. Są odporne na alkalia-zasady, mydło, rozpuszczalniki i smary.
Etykiety z nadrukiem szarym grafitowym farbą szarą.
Pantone 431 - | Grafitowy – jasny. Logotyp LaPrairie |
Pantone 432 - | Grafit - normalny |
Pantone 433 - | Grafitowy – bardzo ciemny |
Pantone 5405 - | Grafitowo-niebieski – jasny, brudny |
Pantone 5473 - | Grafitowy zielono niebiesko ciemny |
Pantone GRAFIT - | Grafitowy SPECJALNY metalizowany |
Pantone 408 - | Szary z b.lekkim bordo, podobny do WarmGrey |
Pantone 409 - | Szary o tonacje ciemniejszy od 408, podobny do WarmGrey |
Pantone 418 - | Szary ciepły z lekkim odcieniem zieleni, ciemny |
Pantone 419 - | Szary bardzo ciemny, o tonacje ciemniejszy od 418 |
Pantone 423 - | Jasny szary, do napisów. LM. NEW |
Pantone 427 - | Bardzo jasny szary, najczęściej jako TŁO. |
Pantone 442 - | Szary jasny, z lekką domieszką zieleni. TŁO. |
Pantone 447 - | New Szary ciemny |
Cool Gray 3 | Szary zimny, bardzo jasny, nadaje się na TŁO. |
Cool Gray 6 | New Szary zimny, jasny, nadaje się na TŁO. |
Cool Gray 8 | Szary zimny, jasny. OPAQUE kryjący. NEW |
Cool Gray 11 | Szary zimny, ciemny, grafit, w odcieniu lekko niebieskim |
Warm grey 10 | Szary ciepły, z domieszką czerwieni |
Warm grey 9 | Szary ciepły, z domieszką czerwieni |