Producent etykiet samoprzylepnych

Drukarnia etykiet

Działamy jako nowoczesna drukarnia etykiet, oferując wyroby białe i kolorowe. Tradycyjne, białe wersje produktów wykonujemy na bazie arkusza lub roli, zaś naklejki kolorowe z roli powstają w oparciu o druk fleksograficzny.

Nasza drukarnia wytwarza etykiety i wykonuje je w zgodzie z ogólnie obowiązującymi normami ISO, co świadczy o wysokiej jakości samego procesu produkcyjnego, jak i dobrej klasie gotowych materiałów. Wykonujemy także druk seryjny i stosujemy numerowanie kolejnych wyrobów. Dysponujemy specjalnymi urządzeniami, które pozwalają nadać indywidualne oznaczenie każdemu pojedynczemu produktowi.

Ponadto zajmujemy się projektowaniem kolorowych etykiet samoprzylepnych. Nasza drukarnia pomaga w przygotowaniu projektów graficznych. Najczęściej projekty odznaczają się ciekawym pomysłem i przemyślaną od strony technicznej formą. Nasze maszyny poligraficzne zapewniają druk z doskonałą wyrazistością obrazów oraz jednocześnie gwarantując dobre odwzorowanie barw. Posiadamy zaawansowany technologicznie park maszynowy, który jest w stanie sprostać nawet najbardziej wymagającym zadaniom.

Zadania związane z produkcją wymagają starannych przygotowań. Zgodnie z procedurami kontroli jakości ISO w produkcji można przedstawić kolejne etapy - procesy.

 

Procesy tworzenia:  

1. INFORMACJE O ETYKIECIE


Klient dostarcza drukarni BART niezbędnych informacji o produkcie w celu oszacowania kosztów i przedstawienia wstępnej oferty. Podstawowe informacje wymagane do wykonania kalkulacji cenowej etykiet:

1. Czy mają być nawinięte na rolkach, czy umieszczone na arkuszach ?

2. Jaki mają mieć rozmiar ?

3. Jaki mają mieć kształt, nacięcia (standardowy prostokąt z zaokrąglonymi narożnikami czy inny niestandardowy)

4. Jaka ma być ich szacowana ilość (w skali miesiąca, roku lub jednorazowo)

5. Z jakiego materiału etykieta ma być wykonana (papier, folia PP, PE, ALU, kartonik, plastik) ?

6. Jakie ma być przeznaczenie etykiet ?

7. Czy będą aplikowane ręcznie, czy za pomocą automatycznego aplikatora, ewentualne dodatki tj. perforacja na podkładzie silikonowym (mikroperforacja lub inna)

8. Czy na podkładzie silikonowy ma być nadrukowany czarny znak (jakiej grubości, jaki odstęp) ?

9. Istotne są także informacje o warunkach przechowania, odporności na warunki atmosferyczne, jaką odporność ma mieć zadruk (światło UV, uszkodzenia mechaniczne, rozpuszczalniki, mydło, tłuszcze, alkalia).

10. Klient może/powinien również podać informacje o sposobie nawinięcia (kierunek nawoju, ilość elementów na roli, wybór średnicy tulei, na którą będą nawinięte, umieszczenie elementu zgodnie ze wzorem, nawinięcie stroną OUT lub IN). ?


2. KOSZTORYS


Przesyłamy do Klienta wstępną wycenę kosztów związanych z produkcją. Otrzymuje podstawowe informacje: ceny etykiet, ceny wykrojników - noży wycinających, koszty dostawy. Klient otrzymuje warunki współpracy , w których zawarte są również informacje o standardowym terminie realizacji. Termin realizacji zamówienia może być zmieniony jeśli zajdzie taka potrzeba. Zgodnie z procedurami ISO po zaakceptowaniu przez Klienta kosztorysu oraz warunków współpracy można przystąpić do kolejnego etapu. Jeśli jest to pierwsze zamówienie, wówczas Klient otrzymuje fakturę Proforma do zapłaty. W zależności od zamówienia drukarnia wraz z nabywcą indywidualnie ustala czy zamówienie ma być realizowane w trybie pilnym. Może on również zażyczyć sobie opcję monitorowania na jakim etapie jest produkcja towaru.


3. PRODUKCJA (press, postpress)


Po otrzymaniu zamówienia (równocześnie oznaczającego akceptację warunków współpracy), przystępujemy do etapu produkcji etykiet. Jeśli nie ma materiału lub narzędzi potrzebnych do przygotowania, są one zamawiane u dostawców. Następnie prowadzone są prace wykończeniowe takie jak rozcinanie materiału, wykrawanie, nawijanie na odpowiednie gilzy (standard średnica fi 76, 50, 40, 25 mm.) W trakcie produkcji prowadzona jest Kontrola Jakości ISO. Na ostatnim etapie produkcji towar jest liczony, sprawdzany, pakowany i wysyłany.

 

Czytaj więcej

Prześlij zapytanie

Zadania związane z produkcją poligraficzną etykiet kolorowych z roli wymagają starannych przygotowań i ścisłej kontroli jakości ISO. Firma BART działa zgodnie z procedurami kontroli jakości ISO (informacje w zakładce "o firmie"). W procesie projektowania i produkcji można przedstawić kolejne etapy.

 

Procesy tworzenia etykiet kolorowych

1. INFORMACJE O ETYKIECIE


Klient dostarcza drukarni fleksograficznej BART najważniejszych informacji produkcie. Zapytania dotyczące etykiet kolorowych w rolkach muszą być dokładnie określone. W celu przygotowania wstępnej kalkulacji cenowej drukarnia otrzymuje od Klienta informacje takie jak: rozmiar, kształt (standardowy prostokąt z zaokrąglonymi narożnikami lub kształt nietypowy, ewentualne dodatki typu nacięcia, perforacje na podkładzie silikonowym, czarne znaki), określenie ilości produktów (oszacowanie w skali miesiąca, roku, jednorazowo), informacje o materiale, z którego wykonane są etykiety (papier, folia biała lub przezroczysta PP, PE, ALU, kartonik, plastik). Również bardzo ważne są informacje dotyczące przeznaczenia produktów oraz warunki w jakich będą przechowywane, jaką odporność na warunki atmosferyczne ma mieć zadruk (światło UV, uszkodzenia mechaniczne, rozpuszczalniki, mydło, tłuszcze, alkalia) ? Klient informuje czy elementy będą aplikowane ręcznie czy za pomocą specjalnego, automatycznego aplikatura. Podaje informacje o sposobie nawinięcia produktu takie jak : kierunek i strona ich nawoju (na zewnątrz lub do wewnątrz rolki), ilość egzemplarzy na roli, średnicę tulei/gilzy, na którą będą nawinięte etykiety. Dostępny są 4 standardy średnicy tulei: fi 76, fi 40, fi 50mm. i najmniej popularny fi 25. Klient przekazuje informacje o zadruku w celu oszacowania kosztów.


2. KOSZTORYS


Wysyłamy do potencjalnego Klienta wstępną wycenę wszystkich kosztów związanych z realizacją zamówienia tj. : wykonania etykiet właściwych, prac przygotowalni i polimerów, kosztów zakupu nowych farb - Pantone, kosztu dostawy towaru, kosztu zakupu wykrojników - noży wycinających. Nabywca otrzymuje informacje w formie pliku PDF "Warunki współpracy z drukarnią BART" na e-maila. W tym oficjalnym dokumencie zawarte są wszystkie podstawowe dane oraz warunki współpracy pomiędzy stronami. Informujemy i zapewniamy o swoich standardach pracy oraz o możliwym czasie realizacji zamówienia. Na życzenie Kupującego, możemy przesłać drogą elektroniczną specyfikacje techniczne materiałów wykonawczych. W tych dokumentach technicznych są dokładnie opisane etykiety właściwe - materiały wierzchnie, z których są wykonane, materiał podkładowy - najczęściej jest to papier z silikonową warstwą, na której umieszczony jest element właściwy. W branży spożywczej, w której produkt może mieć kontakt z żywnością, szczególnie ważne są specyfikacje techniczne dotyczące klejów i farb. Firma BART posiada specjalne certyfikaty na produkty do kontaktu z żywnością. Zgodnie z procedurami ISO po zaakceptowaniu przez klienta "Kosztorysu - kalkulacji cenowej" oraz "Warunków współpracy" dopiero można przystąpić do kolejnego etapu. W przypadku, gdy jest to pierwsze zamówienie, Klient otrzymuje fakturę Proforma w celu dokonania przedpłaty. Tryb pilnego realizowania zamówienia jest ustalany z Klientem indywidualnie.


3. PROJEKTOWANIE (press)


Na życzenie Klienta drukarnia BART i zatrudnieni w niej graficy mogą wykonać nowy projekt graficzny lub poprawić stary wzór, na podstawie materiałów nadesłanych przez Klienta. Proces wiernego odtworzenia i produkcji wcześniejszego starego wzoru jest trudny, a szczególnie, gdy Klient nie posiada projektów w wersji edytowalnej. Najdogodniejszym rozwiązaniem jest sytuacja, gdy klient posiada projekty edytowalne oraz dostarcza je w odpowiednim formacie.

Sprawdzonym formatem - standardem jest projekt "na krzywych" osadzony w pliku PDF.

 

Projektanci etykiet opracowują projekty graficzne w :

- CorelDraw (grafika wektorowa) 

- Ilustrator (grafika wektorowa)

- Photoshop (grafika rastrowa)

 

Gdy Klient nie ma swoich własnych projektów etykiet, graficy w firmie BART, na podstawie szczegółowych niezbędnych do stworzenia nowego projektu informacji, tworzą nowe projekty. Klient przesyła potrzebne grafiki oraz treści, które będą umieszczone na produkcie, w ustalonej formie. Projekty są sprawdzane pod względem poprawności przygotowania do produkcji na maszynie fleksograficznej. Artproof - elektroniczny plik wzór przesyłany jest do Klienta. Projekt jest dopracowywany aż do momentu zaakceptowania przez Zleceniodawcę. Artproof służy do ogólnej oceny szaty graficznej, rozmieszczenia nadruku, prawidłowości tekstu, odwzorowania kolorów. Nie stanowi on jednak 100% odzwierciedlenia efektu końcowego. Mogą zaistnieć pewne niewielkie rozbieżności kolorystyczne, wynikające z różnic stosowanej technologii, rodzaju podłoża oraz przyrostu punktu w druku. W przypadku kodów kreskowych należy każdorazowo weryfikować ich czytelność.


4. PRZYGOTOWALNIA ETYKIET i ZAMÓWIENIE (prepress)


Po przygotowaniu i zaakceptowaniu projektu ARTPROOFA (plik PDF) przez Klienta, następuje etap przygotowania matryc drukujących. Etap ten obejmuje stworzenie kliszy graficznej i polimerów (matryc). Jeśli Klient sobie zażyczy taką opcję, wysyłany jest do niego PROOF FIZYCZNY Z SYMULACJĄ NADRUKU (wykonany w technologii druku cyfrowego). Wzór symulacji służy do zaobserwowania kolorów, ułożenia tekstów oraz prawidłowości kodów kreskowych  jakie będą widoczne na etykiecie docelowej - właściwej. Jest to opcja dodatkowa, płatna za wykonanie. Klient przed uruchomieniem produkcji i samym drukowaniem, może pokryć wszystkie koszty zamówienia i przygotowalni. Może dokonać przedpłaty. 


5. PRODUKCJA (press, postpress)


Po zaakceptowaniu przez Klienta artproofa i/lub proofa fizycznego drukarnia przystępuje do kolejnego etapu. Materiały "Surowce" (papier, folia, karton, farby, gilzy) i "Narzędzia" (polimery, wykrojniki, walce), są zamawiane u dostawców. Zamówienia są realizowane kolejno zgodnie z przyjętym harmonogramem gdy wszystkie materiały i narzędzia są skompletowane. Zgodnie ze zleceniem i proofami, na maszynie do zadruku kolorowego, uruchomiany jest proces właściwy drukowania. Na życzenie Klienta, informowany jest On wcześniej o uruchomieniu procesu druku fleksograficznego. Drukarnia może przesłać zdjęcie wydrukowanej etykiety z wystartowanej produkcji, lub Klient może sam osobiście przyjechać na zatwierdzenie pracy. Po otrzymaniu akceptacji druku, realizowany jest wydruk właściwy oraz prowadzone są prace wykończeniowe tj. wycinanie materiału (wykrawanie), nawijanie na odpowiednie tuleje (średnicy fi 76, 50, 40, 25 mm.) W trakcie produkcji prowadzona jest Kontrola Jakości. Na ostatnim etapie prac, towar jest przeliczany, sprawdzany, pakowany i wysyłany do Klienta.

_

Czytaj więcej

Prześlij zapytanie

Przed produkcją właściwą etykiet należy podjąć staranne przygotowania poligraficzne wraz ze ścisłą kontrolą jakościową procedur ISO. Najlepsza jakość jest uzyskiwana w momencie spełnienia wymagań ISO opracowanych i wdrożonych przez drukarnię BART.


1. PROGRAM GRAFICZNY - ZALECENIA

Wykonanie projektu musi odbywać się w grafice wektorowej. Takie formy pozwalają uzyskać najwyższą jakość elementów wektorowych, linii i tekstu. Stosujemy narzędzia Corel Draw Graphics Suite X6 lub Illustrator. Najlepiej, by Klient przesyłając pliki graficzne umieścił je na uniwersalnym formacie Adobe PDF. Jeśli istnieje możliwość przesłania projektu w formacie Corel.CDR. (dowolna wersja) to informujemy, że nasza drukarnia posiada najnowszą wersję X6. Wersja najnowsza Corela pozwala otwierać projekty zapisane w starszych wersjach. Jeżeli graficy mają projekty dodatkowo przerabiać, należy przesłać je w wersji edytowalnej.

Istotne jest zwrócenie uwagi na to, aby:

- wszystkie teksty zostały zamienione na krzywe (nie dotyczy prac do druku termotransferowego)

- odpowiednio zapisać mapy bitowe zawarte w projekcie (skala 1:1, kolor CMYK i Pantone, 8-bit na kolor)

- przygotować pracę w trybie kolorów CMYK i/lub Pantone (rozdzielczość min. 300 dpi)

- jeżeli jest kilka wzorów, każdy z nich należy osadzić na osobnych dokumentach

- w projektach nie należy zawierać niepotrzebnych elementów, dodatków, linków.

- mapy bitowe osadzone w projektach nie powinny zawierać dodatkowych warstw alfa.


2. CZCIONKI i KODY KRESKOWE

Jeżeli projekt zawiera niestandardowe czcionki, powinny one zostać dosłane razem z projektem edytowalnym. W celu uniknięcia błędów Klient musi za każdym razem zaakceptować pracę. Projekt zamieniony na krzywe nie posiada elementów edytowalnych, co oznacza, że program graficzny nie będzie mógł zastąpić czcionki, której nie posiada. Dzięki temu nie występuje ryzyko zniszczenia projektu. Standardowo proponujemy czcionkę Arial o wielkości zgodnie z uznaniem Klienta. Jeżeli wybrana zostanie inna czcionka, należy ją dosłać w formacie TTF. Jeżeli zostanie wprowadzony kod kreskowy, należy przygotować go zgodnie ze standardami – odpowiednia grubość linii i kontrast między nimi oraz czytelność.


3. WYMIARY ETYKIETY

Podczas tworzenia projektów należy zwrócić uwagę na to, aby wymiary dokumentów były odpowiednie do wymiarów zamawianego produktu.


4. SPADY

Można samemu uwzględnić w projekcie spady 3-4 mm z każdej strony, albo zlecić ich wykonanie naszej przygotowalni. Wycięcie etykiet jest ułatwione i wizualnie eleganckie gdy istotne elementy grafiki (np. teksty i ramki) zostaną odsunięte na minimum 3mm od linii cięcia wykrojnika (noża). Jeżeli element projektu dochodzi do linii cięcia, należy koniecznie zrobić spady/nadlewki. Zazwyczaj standardowo ich wielkość wynosi 2-3 mm. z każdej strony. Taki obszar przycinania musi być wyraźnie zaznaczony, można do tego użyć np. znaczników cięcia.


5. KOLORYSTYKA PROJEKTU

Należy wziąć pod uwagę, że ten sam obraz może być różnie (pod względem kolorystycznym) wyświetlany na różnych monitorach (nieodpowiednio skalibrowanych). Trzeba więc zadbać o to, aby monitor był właściwie skalibrowany. W razie wątpliwości można poprosić o wydruk fizycznego proofa produktu. Projekty z lakierem wybiórczym UV (tzw. lakier z wybraniem) muszą być wyraźnie oznaczone. Najlepiej skorzystać z pomocy naszych grafików, którzy uwzględnią możliwości techniczne maszyn. Warto oddzielić część kolorową od makiety z lakierem wybiórczym. Obydwa projekty powinny przy tym pozostać w jednakowym położeniu.


6. Etykiety na FOLII PRZEZROCZYSTEJ

Jeżeli projekt ma zostać wykonany na przezroczystym podłożu, należy dodać białą warstwę (tzw. poddruk). Wykonujemy go używając białej farby podkładowej, wyłączając drobne elementy i drobny tekst. Dlatego też należy uwzględnić materiał – przezroczystą folię PP. Miejsca, gdzie biała farba nie została naniesiona, będą transparentne. Umieszczone teksty powinny zostać napisane czcionką z uwzględnieniem odpowiedniej wielkości, koloru oraz stylu.

Kod kreskowy należy umieścić na białym tle w celu zwiększenia czytelności przez skanery.

 


PORADY MERYTORYCZNE (rozwiń listę SPECJALISTÓW)

Michał Bartecki

Czytaj więcej

Prześlij zapytanie

OPIS SKRÓCONY (czytaj więcej)

Druk seryjny - najczęściej kojarzony jest z numerowaniem kolejnych etykiet ale do druku seryjnego zalicza się rónież drukowanie seryjnie kodów kreskowych. Do zadruku seryjnego wykorzystywane są dwie metody : technologia termotransferowa lub atramentowa INKJET. Druk seryjny służy do nadawania każdemu egzemplarzowi etykiety indywidualnego oznaczenia - numeru. Numeracja jest najczęściej umiejscowiona na podkładzie silikonowym zwanym również nośnikiem. Rzadziej drukuje się numerację seryjną na etykiecie właściwej. Do etykiet z folii trzeba używać tuszów trwalszych - droższych ponieważ folia nie wchłania tuszu w przeciwieństwie do papieru.

 

BART (czytaj więcej)

Posiadamy standardowe drukarki termotransferowe do etykiet które umożliwiają dowolny nadruk seryjny. Wykorzystujemy również specjalne drukarki atramentowe Inkjet przeznaczone do druku numeracji. Druk na drukarce atramentowej plujce INKJET jest tańszy od druku termotransferowego na drukarce. W jednym i drugim przypadku druk jest trwały, nieścieralny.

 

ZASTOSOWANIE (czytaj więcej)

- Numerowanie seryjne pozwala Klientom na precyzyjną kontrolę zużycia etykiet w procesie produkcji.

- Automatyczna numeracja musi być często przeprowadzana dla branży farmaceutycznej i przemysłu chemicznego.

 


PORADY MERYTORYCZNE (rozwiń listę SPECJALISTÓW)

Bartecki Michał

Czytaj więcej

Prześlij zapytanie

Etykiety mają wiele zastosowań. Pełnią funkcję identyfikacyjną, informacyjną i dekoracyjną. W czasach ciągle rosnącej konkurencji liczy się każdy szczegół i przewaga rynkowa. Od tego jak przedstawiamy nasz produkt zależy w dużej mierze jego sprzedaż. Konsumenci najpierw kupują wygląd opakowania i produktu a dopiero potem jego zawartość.

 

WYRAŹ SWOJĄ MARKĘ (czytaj więcej)

Kreując markę oferowanego produktu powinniśmy zacząć od tego co etykieta ma wyrażać, jakimi najważniejszymi cechami ma się wyróżniać. Ma uwydatniać to co w danej marce jest najważniejsze. Kolory i obrazy powinny odpowiadać przesłaniu marketingowemu, wartościom danej marki. Czy ma to być świeżość, indywidualizm, luksus, czy może jakaś inna cecha szczególna ? Wszystkie elementy tworzące dany produkt powinny być spójne, przekazywać jasny komunikat do konsumenta.

Tworząc Wizerunek Marki w czasach gdy rynek przepełniony jest produktami, warto ukierunkować się na takie wykonanie etykiety by produkt mógł utkwić na długo w pamięci Konsumenta / Klienta. Im większa atrakcyjność etykiety, tym większa szansa, że zostaną zapamiętane i skojarzone przez klientów.  Dlatego w drukarni etykiet dział odpowiedzialny za przygotowanie etykiet - projekt, pełni kluczową rolę.

Będąc igłą w stogu siana wśród produktów, trzeba starać się tak wyróżnić na tle konkurencji by Nasz produkt mógł być odnaleziony.

Co warto zrobić, co używać ? :

- korzystać z obrazów przyciągających wzrok,

- kontrastujących kolorów,

- wyraźne i czytelne pismo, krój pisma.

Etykieta powinna podkreślać wyjątkowość produktu i marki, pokazać wyraźnie różnice między Tobą a innymi, a nie przypominać innych.

 

W JAKIM CELU MARKETING ETYKIETY ? (czytaj więcej)

Koniecznie należy stworzyć własne elementy rozpoznawcze na etykiecie produktu. Takie elementy jak odpowiedni kontrast kolorystyczny, kształt, artystyczny design po to aby konsument mógł daną markę produktu zidentyfikować w kilka sekund. Szczególnie w tak ciężkich warunkach jak przepełnionych produktami marketami. Jeśli opakowanie z etykietą będzie dobrze przygotowane, każde spotkanie konsumenta z produktem wywoła pozytywne skojarzenie, stworzy poczucie, że marka czy produkt rozumie potrzeby konsumenta, dają mu poczucie, że przez swój zakup wspiera coś wyjątkowego.

 


PORADY MERYTORYCZNE (rozwiń listę SPECJALISTÓW)

Michał Bartecki

Czytaj więcej

Prześlij zapytanie