Drukarnia Fleksograficzna
Etykiety bezklejowe

Branża opakowaniowa

Etykiety na opakowania, to w zasadzie etykiety dla wszystkich branż. Pakujemy produkty by je zabezpieczyć przed uszkodzenieami, by ułatwić transport, obniżyć koszty, uatrakcyjnić produkt, a czasami nie da się zaoferować produktu bez opakowania. Produkty płynne a szczególnie spożywcze, wszystkie są pakowane w opakowania np. napoje, soki, mleko, produkty mleczne, alkohole, produkty cukierniczne i z branży piekarskiej, produkty zielarskiej, kawy i herbaty, chemia gospodarcza, kosmetyki, perfumy, farmaceutyki leki. Najczęściej pakuje się w : opakowania z PET, PP, PE, PVC, karton, laminaty, folie, szkło, metal, karton.

Pojęcie Etykiety na opakowania jest dość ogólne i odnosi się do wielu branż. Trzeba podkreślić, że opakowanie i jego etykieta powinny być nierozerwalnie związane z samym produktem. Muszą być czytelne i zrozumiałe. Etykieta musi współgrać z opakowaniem i tworzyć uzupełniającą się nawzajem całość.

 

HISTORIA OPAKOWAŃ (czytaj więcej)

Pojęcie opakowania można powiedzieć, że istniało od zawsze. Wymyśliła je natura, wystarczy rozejrzeć się dookoła by się o tym przekonać : kokon chroniący motyla, skorupki, muszla z ostrygą która chowa drogocenną perłę, skórka od banana która chroni miąż przed zniszczeniem. Wszystkie chronią to co najcenniejsze. Głównym zadaniem opakowania jest ochrona produktu. Oprócz funkcji transportowej, opakowania musiały równocześnie informować o swojej zawartości. Wtedy pojawiły się oznaczenia i etykiety. Towar musiał być jednoznacznie identyfikowany.
Rozwój opakowań jest ściśle powiązany z rozwojem ludzkości. Dzięki niemu można uznać, że pomógł w rozwoju i ludzie przestali być zależni od lokalnie dostępnych warunków i surowców. Napoleon Bonaparte pierwszy ogłosił nagrodę dla osoby, która przedstawi sposób konserwowania żywności I Umożliwi jej przewożenie w czasie długich kampanii wojennych. Sterylizacja jedzenia zamkniętego w słoiku udała się autorowi pomysłu Nicolasowi Apperta. Anglicy jako pierwsi dzięki patentowi Petera Duranda opanowali zamknięcie metalowej puszki, i stare prymitywne metody dostania się do zawartości puszki za pomocą dłuta i młotka zaczęły zanikać.
Ostatnią funkcją opakowania, która się rozwinęła, to aspekt reklamowy - marketingowy. Klient chce mieć zapewnienia, że kupuje towar z konkretnego dobrego źródła i to jest pewnego rodzaju gwarantowanie jakości produktu. Rozpoznawalna marka produktu daje klientowi możliwość jego zapamiętania na przyszłość. Dzięki temu klient przywiązuje się do danej marki i ją zapamiętuje dobrze lub nie. Ilość funkcji jakie spełnia opakowanie jest spora.

 

Etykiety na OPAKOWANIACH (czytaj więcej)

Aktualnie na rynku istotne znaczenie ma nie tylko opakowanie jako środek transportu produktu, ale przede wszystkim przyciągający uwagę wygląd opakowania, który można uzyskać m.in. poprzez połączenie go z odpowiednią etykietą. Design opakowania ma ogromne znaczenie dla sprzedaży. Dzisiaj na półkach w sklepach znaleźć można dziesiątki tysięcy produktów, które starają się pozyskać uwagę Konsumentów. Najczęściej mają na to niecałą sekundę. Dlatego projektaci opakowań i etykiet w drukarniach muszą uzyskać jak najlepsze efekty by sprzedawany produkt mógł uzyskać sukces rynkowy. Dobrze zaprojektowane opakowanie z etykietą zachęca do zakupu, zaś złe zniechęca. Etykieta opakowania musi przekonać klienta, że zawiera produkt wartościowy i potrzebny. Jedna trzecia decyzji zakupowych podejmowanych w sklepach opiera się na wyglądzie opakowania i etykiety. Dobrze zaprojektowane opakowanie i etykieta tworzy w umyśle klienta wizerunek dobrego, skutecznego albo smacznego produktu. Dlatego istotne jest kreowanie marki produktu. Można przyciągnąć też uwagę klienta za pomocą informacji np. patriotycznych PRODUKT POLSKI, czy ekologicznych BIODEGRADOWALNE OPAKOWANIE.
 

FUNKCJE OPAKOWANIA i ETYKIETY (czytaj więcej)

Opakowania spełniają takie podstawowe funkcje jak : ochronną, praktyczną, promocyjną, mobilną, zrozumiałą czyli bez zbędnych zawiłości lub niejasności opisywać dany produkt. Ta sama zasada dotyczy etykiet. Etykieta musi zwracać na siebie uwagę, ale nie może stanowić chaosu informacyjnego. Musi w sposób atrakcyjny i krótki zaprezentować produkt - czym jest do czego służy, jak z niego korzystać, ile kosztuje. Duże znaczenie ma użycie odpowiednich materiałów i kolorów aby opakowanie współgrało z zawartością.
 

WIZERUNEK PRODUKTU PREMIUM (czytaj więcej)

Producenci poprzez zastosowanie uszlachetnień na opakowaniach i etykietach starają się budować wizerunek produktu premium. Najczęściej wykorzystują do tego celu specjalistyczne materiały wierzchnie, niestandardowe surowce, metalizowane podłoża, złocenia, specjalne folie, hologramy, lakierowanie zwykłe i matowe. Uzyskane efekty wizualne oraz zupełnie nowe rozwiązania konstrukcyjne pozwalają na wyróżnienie się na tle konkurencji i lepsze zwrócenie na siebie uwagi.  Popularność zyskują opakowania z tekstem i brandingiem pisanym nietypową czcionką przypominającą pismo ręczne. Wraca moda na produkty personalne (personalizowane) kierowane pod konkretnego klienta, bliższe jego gustowi. Nieperfekcyjny krój czcionki może wywołać u odbiorcy pozytywne skojarzenia, a sam produkt zyskuje przez to charakter i urok. Najczęściej takie opakowania i etykiety można spotkać w branży alkoholowej ale również coraz częściej w branży spożywczej. Trendem na rynku są kontrastowe opakowania i etykiety. Wykorzystują one wyraziste kształty geometryczne i często jaskrawe kolory. Są to rozwiązania odważne, nietuzinkowe, wyznaczające nowe standardy na rynku. Warto je wprowadzać najpierw pod postacią limitowanych serii by przekonać się jaki zawierają potencjał. Jeśli produkt jest mało wyrafinowany jego kolory są jasne (biały, pomarańczowy, żółty, jasnozielony, jasnoniebieski, fioletowy, różowy, czerwony). Kiedy chce się pokazać produkt wyższej klasy kładzie się nacisk na kolory stosonowae ciemne (szary, bordowy, ciemnozielony, granatowy, brązowy, czarny) najlepiej jak posiada uszlachetnienia. Warto przy tym pamiętać o kwestii technicznej - opakowanie i etykieta powinny być wysokiej jakości a etykieta powinna być dobrze przyklejona. Jeśli chcemy uzyskać dobry efekt finalny produktu, przykuwający wzrok klienta, wysokiej jakości wizerunek marki, warto wówczas zainwestować we współpracę z profesjonalną drukarnią taką jak BART. Zagwarantuje to sukces rynkowy. Właściwa jakość i identyfikacja produktu poprzez opakowanie i etykietę jest jednym z kluczowych czynników decydujących o sukcesie firmy.

 

DEFINICJA OPAKOWANIA - PRAWO (czytaj więcej)

Od 1 stycznia 2014 producenci są zobowiązani utylizować i odzyskiwać minimum 50 % wyprodukowanych opakowań, z czego będą rozliczani przez marszałków województw. Od 13 grudnia 2014 producenci produktów spożywczych muszą dostosować się do nowych wymogów unijnych względem oznaczania wartości odżywyczych na artukułach spożywczych tak aby nie wprowadzały one nabywców w błąd.  Taki wymóg umieszczania większej ilości informacji ma napędzić popyt na nowe rozwiązania jak etykiety PEEL OFF, MultiTag. Zgodnie z nową definicją ustawy z 13 czerwca 2013 OPAKOWANIEM jest "wyrób w tym wyrób bezzwrotny, wykonany z jakiegokolwiek materiału, przeznaczony do przechowywania, ochrony, przewozu, dostarczania lub prezentacji produktów, od surowców do produktów przetworzonych". Od 1 stycznia 2014 weszło w życie rozporządzenie Ministra Środowiska w sprawie przykłądowego wykazu wyrobów, które uznaje się albo nie uznaje się za opakowanie. (Dz. U. poz. 1274). Miało ono rozwiać wątpliwości producentów, które opakowanie wprowadzone na rynek będą podlegać opłacie produktowej i obowiązkowi recyklingu.

 

TREDNY RYNKOWE (czytaj więcej)

Statystycznie 1/3 populacji Francji, Niemiec, Włoch, Hiszpanii i Polski regularnie sprawdza skład produktu na opakowaniu. Dostrzegli to producenci żywności i wychodząc poza standardowe oczekiwania zaczęto zamieszczać na produktach informacje o sposobie wytwarzania, procesów pakowania. Co raz większy nacisk jest na zadowolenie świadomego konsumenta. Konsumenci wymagają od produktów większej przejrzystości informacji. Nowym wyzwaniem rynkowym stał się świadomoy konsument z wzrastającą wiedzą. Dlatego producenci żwyności zaczęli bardziej rozwijać swoje produkty poprzez inwestycje i innowacje oraz wyeliminowanie zbędnych niezdrowych składników spożywczych. Działania te mają na celu otrzymanie nowego asortymentu, które mogżna zaoferować w świetle oczekiwań konsumenckich. Konsumenci na ogół poszukują : przejrzystości w odniesieniu do składników zapewniających identyfikowalnośc, prostoty i przejrzystości etykiet oraz oświadczeń, prostych formuł z naturalnymi składnikami, odpowiedzialnych i etycznych marek, redukcji odpadów i recyklingu. Podsumowując, wysokie oczekiwania konsumentów co do jakości produktów jak i źródła ich pozyskiwania poszczególnych surowców wymuszają na producentach wprowadzenia innowacyjnych rozwiązań. 

Czytaj więcej

Prześlij zapytanie

Etykiety zadrukowane logo logiem firmy. Mogą być wykonane na dowolnym surowcu/materiale wsiąkliwym i niewsiąkliwym elastycznym nawiniętym na rolce, z klejem lub bez kleju . Zadrukowane wstępnie w technice fleksograficznej kolorowo. Na drukarkach etykiet można wykonać dodatkowy zadruk w technicze termotransferowej lub termicznej. Wszystkie etykiety z własnym nadrukiem nawijane są na rolki/ gilzy o wybranej średnicy.

Mogą być wykonane :

papieru połysk GLOSS zw. półbłyszczącym,

- papierowe termiczne TOP

- z trwałej folii białej PP lub PE,

- papierowe kartonowe GLOSS, MAT lub Termiczne TOP,

- zawieszki FruitTAG z laminatu papier termiczny TOP z folią do znakowania warzyw i owowców, 

- saszetki i laminaty zadrukowane, 

 

ZASTOSOWANIE : Etykiety wyróżniają dany produkt tle konkurencji oraz zawierają najważniejsze informacje o samym produkcie oraz o producencie.

Czytaj więcej

Prześlij zapytanie

Etykiety promocyjne i cenowe. Etykiety cenowe zwane są potocznie "cenówkami". Przekazują klientom informacje o aktualnej cenie na dany produkt. Są najczęściej wykonane z papieru GLOSS lub papierowe MATOWE, w kolorze białym zadrukowane techniką fleksograficzną. Mają zapewniać czytelność, identyfikowalność i trwałość etykiety. Najczęściej są to etykiety kolorowe wyróżniające się, w kolorach jaskrawych - fluorescencyjnych. Informują o promocji na dany towar oraz jaki jest rabat procentowy. Zapewniają szybką i jednoznaczną identyfikacje. Etykiety te mogą być wykorzystywane jako etykiety do metkownic. W przypadku małych etykiet o powierzchni klejącej małej, czyli poniżej 32x20 , najlepiej sprawdzić darmowe PRÓBKI !!!, przetestować który klej najlepiej wiąże do danego podłoża (ważny jest surowiec, powierzchnia, warunki użytkowania). 

Popularnymi wymiarami etykietek cenowych "cenówki" są :

- 32x20,

- 35x25 mm.

 

ZASTOSOWANIA : Etykiety promocyjne i cenowe są najczęściej wykorzystywane w marketach, sklepach, domach towarowych, do oznaczania produktów. Etykiety cenowe nazywane są potocznie jako "cenówki", służą do przekazywania klientom informacji o cenie danego produktu. Stosowane są do oznaczenia promocji na dany towar. Informują  klienta w markecie o promocji na dany towar oraz jaki jest rabat procentowy. Zapewniają szybką i jednoznaczną identyfikacje.

 


FILMY : (kliknij i rozwiń)

Przykład: etykiety cenowe i promocyjnei :


 

MERYTORYCZNE PORADY HANDLOWCA : Michał Bartecki, Agnieszka Kacmarska. 

 

Czytaj więcej

Prześlij zapytanie

Torebki opakowania z ponownym zamknięciem za pomocą etykiety odlepnej. Najczęsciej stosuje się etykiety wykonane z materiału przezroczystego, folii PP o odpowiedniej gramaturze dobranej do opakowania. Są to etykiety samoprzylepne nawinięte na rolkach z kolorowym zadrukiem fleksograficznym Klej powinien być użyty wielokrotnie odlepny. Najczęściej nadruk ma na celu pokazanie instrukcji jak użytkować zamknięcie. Rozwiązanie te od pewnego czasu jest na rynku ale nie zyskało takiej popularności jak za granicą. W przypadku małych etykiet o powierzchni klejącej małej, czyli poniżej 32x20 , najlepiej sprawdzić darmowe PRÓBKI !!!, przetestować który klej najlepiej wiąże do danego podłoża (ważny jest surowiec, powierzchnia, warunki użytkowania). 

 

ZASTOSOWANIE : Etykieta wielokrotnie odlepna służąca jako zamkniecie do opakowania wykorzystywana jest do zamykania : Kawy, Przyprawy, Mąki, Cukierki, Cukier. 

 

 

PORADY MERYTORYCZNE HANDLOWIEC : Michał Bartecki

 


Arkusze A4 vs ROLA (rozwiń czytaj)

Klej ten stosowany jest do etyket w rolkach. Nie nadaje się do drukarek arkuszowych A4 gdzie bęben drukarki laserowej rozgrzewa się do wyższej temperatury i ma wpływ na surowiec.

Czytaj więcej

Prześlij zapytanie

Znaki ekologiczne towarowe :

- WRZUĆ DO KOSZA

INFORMACYJNY Symbol "dbaj o czystość, wrzuć do kosza". Znak ma przypominać nam, aby opakowanie po wykorzystanym produkcie trafiło tam, gdzie jego miejsce - tj. do pojemnika na śmieci. Opakowanie wyrzucone na trawę, do lasu lub rzeki zanieczyszcza środowisko. Najpopularniejszy znak drukowany na opakowaniach. Grafika nie jest ustandaryzowana i można spotkać różna jej odmiany. W zasadzie na każdym opakowaniu spożywczym można drukować ten znak.

 

- WYRZUCAJ OSOBNO

Znak „Wyrzucaj osobno” – znak ekologiczny przeznaczony dla opakowań, które składają się z wielu materiałów. Symbol ekologiczny wskazuje, iż poszczególne elementy opakowania należy rozdzielić i wyrzucić do różnych pojemników na odpady – np. karton powinien wylądować w pojemniku na papier, a plastik powinien trafić do plastików.

 

- ZIELONY PUNKT

Zielony punkt widnieje na kartonach, puszkach, butelkach i innych produktach. Jest jednym z najczęściej stosowanych znaków na świecie. Oznacza, że producent wniósł wkład finansowy w budowę i funkcjonowanie systemu odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych. Trzeba pamiętać, że znak nie określa jakości ekologicznej produktu. Przedsiębiorca wprowadzający produkt na rynek musi natomiast zapewnić zebranie i przetworzenie określonego procentu zużytych do produkcji opakowań. Czasami drukowany w innych kolorach niż zielony.

- ZNAK ALUMINIUM

Znak Aluminium (alu) /Symbol Alu otoczony dwoma strzałkami/ – znak ekologiczny przeznaczony dla opakowań lub produktów, które są wykonane z aluminium i nadają się do recyklingu. Taki symbol ekologiczny można znaleźć na puszkach po napojach, konserwach i na folii spożywczej. Aluminium świetnie nadaje się do recyklingu – 100 proc. aluminium może być odzyskane i przetworzone. Odzysk aluminium można prowadzić w nieskończoność, nie przyczyniając się do utraty jakości materiału. Materiały wartwowe w których znajduje się aluminium najczęściej nie nadają się do ROZWARSTWIANIA jak np. SASZETKI PET/ALU/PE, PAPIER/ALU/PE.

Czytaj więcej

Prześlij zapytanie

Etykiety na worki woreczki opakowania foliowe. Białe i kolorowe etykiety samoprzylepne na rolkach. Najczęściej etykiety te są naklejane na worki foliowe. Zwykle by produkt spełniał wymogi recyklingu, należy dobrać etykietę z tego samego materiału co opakowanie na które naklejamy. Etykiety na opakowania przyklejane ręcznie lub za pomocą aplikatora są wybierane ze względu na niższy koszt produkcji, elastyczność. Wielobarwne etykiety ze zdjęciem wysokiej jakości produktu przyciąga uwagę konsumentów. Od preferencji Klienta zależy jaki surowiec zostanie użyty. Wybór podejmowany jest poprzez kryteria :

1. cena ,

2. względy estetyczne - marszczenie się etykiety, pracowanie etykiety razem z opakowaniem,

3. klej, siła klejenia do opakowania, możliwość ponownego przyklejenia (klej akrylowy który wiąże po czasie) , klej mocny kauczukowy, którego siła klejenia jest większa.

4. Farby, popularne ostatnio farby niskomigracyjne do kontaktu  żywnością, gdy opakowanie nie jest barierowe.

5. wyróżnienie się szatą graficzną zdobieniem z efektami.

6. Ilość, gdy jest wystarczająco duża to opłaca się drukować opakowania i zrezygnować z etykiet.

 

MERYTORYCZNE PORADY HANDLOWCA : Michał Bartecki,  Agnieszka Kacmarska. 

Czytaj więcej

Prześlij zapytanie

Metki samoprzylepne w rolkach etykiety do ręcznych aplikatorów Towa, do metkownic i datowników. Do etykiet białych i kolorowych z papieru i folii na podkładzie silikonowym papierowym. Podkład silikonowany na cienkiej folii PET gorzej się nadaje do takich zastosowań. Naklejki nawinięte są na rolkach różnych średnic w zależności od potrzeby, najczęściej małych fi 40, fi 25 mm. Służą do naklejania na różne produkty, do ich znakowania i identyfikacji. Drukarnia BART w zależności od rozmiaru etykiety, średnicy gilzy nawija dowolne ilości etykiet na rolki tak by nie sprawiały problemów w trakcie użytkowania. W przypadku małych etykiet o powierzchni klejącej małej, czyli poniżej 32x20 , najlepiej sprawdzić darmowe PRÓBKI !!!, przetestować który klej najlepiej wiąże do danego podłoża (ważny jest surowiec, powierzchnia, warunki użytkowania). 

 

PORADY MERYTORYCZNE HANDLOWCÓW : Michał Bartecki, 


Arkusze A4 vs ROLA (rozwiń czytaj)

Etykiety do aplikatorach występuje w konstrukcjach tylko na rolkach. Dlatego nie ma konstrukcji arkuszowych do aplikatorów. 

Czytaj więcej

Prześlij zapytanie