Producent etykiet samoprzylepnych

Etykiety peel off dwu warstwowe


0. WSTĘP:
Etykiety Peel OFF również są zwane peel & read, peel & reveal, warstwowymi. Składają się z dwóch warstw, które są połączone ze sobą. Działają na zasadzie jednostronnej, jednostronicowej książeczki. Standardowo w jednym przebiegu wykonuje się dwie warstwy (dzięki specjalnemu modułowi maszyny fleksograficznej). Ze względów technologicznych etykiety łączenie warstw jest w jednym a nie w dwóch przebiegach. PEEL-OFFy są prostszym rozwiązaniem od książeczek wielostronicowych nazywanych fachowo "Bookletami".

Przepisy w każdym kraju inaczej mogą regulować wymagania co do znakowania towarów. Zgodnie z prawem, polskim i unii europejskiej do sprzedawanych produktów powinny być dołączone niezbędne informacje identyfikujące dany towar handlowy. Najprostszym sposobem oznakowaywania produktów są etykiety. Z czasem od producentów towarów, zaczęsto wymagać, umieszczania jak największej ilości niezbędnych informacji. Na etykietach zaczęło brakować wolnego miejsca. Przepisy prawa wymagają od producenta by produkty były oznakowane w sposób czytelny i przejrzysty. Nie ma problemu gdy produkt jest duży i można załączyć do niego odpowiednio dużą etykietę, na której zmieszczą się niezbędne treści.

 

1. ZASTOSOWANIE OGÓLNIE :

Etykiety PEEL OFF stosowane są wszędzie tam, gdzie potrzeba zamieścić większą ilość informacji o produkcie na niewielkiej powierzchni etykiety. Zaletą PEEL-OFFów jest ich zwiększona pojemność treści. Dzięki dodatkowemu wykorzystaniu dwóch stron, możliwe jest zamieszczenie większej ilości informacji, bez zajmowania dodatkowego miejsca na opakowaniu towaru. Etykiety PEEL-OFF mają zapewnić czytelność i trwałość przez okres około od 0,5 do 2 lat (w zależności od użytek dezaktywatora kleju i odpowiedniego lakieru.

 

2. ZASTOSOWANIE KONKRETNE:
Najczęsciej są to etykiety naklejane na towary i opakowania.  To etykiety zadrukowane informacjami, znakami, symbolami i ostrzeżeniami, które nie mieszczą się na jednej etykiecie.  Do grona takich etykiet należą etykiety : chemiczne, ostrzegające o niebezpieczeństwie i zagrożeniach dla życia,  kosmetyczne, farmaceutyczne, do akcji promocyjnych. Etykieta frontowa ma przyciągać swoim wyglądem uwagę konsumentów. Pozostałe strony, druga i trzecia pełnią funkcję informacyjną ze szczegółami, często też tłumaczeniami na inne kraje. Taki produkt ma jedną etykietę i nie trzeba w trakcie produkcji zmieniać wzorów i tłumaczeń na inny kraj. Po przekalkulowaniu często klienci dochodzą do wniosku że to rozwiązanie jest tańsze i prostsze.

 

3. ROZMIARY : Najczęściej mają różne rozmiary, kształty prostokątne lub okragłe. Wielkość i kształt etykiety zależy od wielkości wolnego miejsca oznakowywanego produktu.

 

4. TECHNIKA DRUKU : Najpopularniejszym rozwiązaniem jest druk za pomocą technologii fleksograficznej, farbami UV tradycyjnymi. Ponieważ peel-offy składają się z dwóch warstw na siebie nałożynych, są przez to grubsze od zwykłych etykiet, i mogą sprawiać problemy podczas drukowania na drukarkach etykiet. Dlatego rzadko dodrukowuje się na nich dodatkowe treści jak daty ważności czy nr. partii. Nadruk może być jedno, dwu, lub wielokolorowy.

 

5. MATERIAŁ : Etykiety mogą być wykonane z papieru lub folii. Drukarnia BART zaleca wykonananie z białej trwałej folii samoprzylepnej. Jest to najlepsze najpopularniejsze rozwiązanie a przy tym ze względu na oszczędność czasu tańsze. Konstrukcja etykiet jest połączeniem warstwy folii białej PP z drugą warstwą folii białej. Folia PP polipropylenowa jest mało rozściągliwa w przeciwieńestwie do folii PE która się do tego celu nie nadaje. Ze względów technologicznych (prostsza i tańsza) zalecamy rozmiary etykiet nie przekraczające 144-160 mm (szerokość). Najczęściej używanym surowcem jest folia PP grubości 60, 40 i 50 mikronów. Wybór grubości zależy od tego na jakie opakowania będą aplikowane etykietami. Na małe opakowania, Klienci wybierają często jak najcieńsze folie 40 i 50 mikronów. Grubą kanapkę z folii PP 60 mikronowej wykorzystuje się do naklejania na duże produkty o małych krzywiznach.

 

6. KLEJE i LAKIERY. Używa się klejów standardowych specjalnie przeznaczonych do peeloffów. Kleje topliwe, rozciągliwe, odlepne i na mrożenie nie są zalecane. Nie nadają się do zadruku. Lakierowanie etykiet zwykle jest najlepszym rozwiązaniem zabezpieczania druku. Etykiet PEELoff niie trzeba dodatkowo zabezpieczać poprzez laminowanie, byłoby to również bardziej skomplikowane.

 

7. KONSTRUKCJA :

Etykieta frontowa zwykle zawiera takie elementy jak : unikalna nazwa produktu, rodzaj produktu, logo producenta, data ważności. Pozostałe strony, druga i trzecia zawierają informacje o produkcie : dane szczegółowe produktu, zastosowanie, ostrzeżenia złego stosowania, często przetłumaczone na różne języki.  Strona druga powstaje poprzez tzw. druk od strony kleju. Najczęściej wierzchnia frontowa etykieta posiada dezaktywację kleju. Na kleju możemy nadrukować do dwóch kolorów (najczęściej jeden czarny a drugi do nałożenia dezaktywatora kleju by stworzyć uchwyt). Etykiety mogą być jeszcze dodatkowo uszlachetniane (złocenie, lakier z wybraniem, hologramy).

 


 

W razie pytań, nasi eksperci służą pomocą:

- Bartecki Michał,

[TEST][MOVIE]


Napisz e-mail z zapytaniem    Formularz    Tel. +48 61-28-58560


TESTY :

0. Naklejanie na powierzchnie :

- papier, karton

- szkło

- folia PP, PE, PET

- plastik PP, PE, PET

1. Odporność nadruku Flekso lub Termotransferowego, tarcie, chłonność materiału

2. Odporność fizyczna, rozdzieranie materiału, marszczenie się materiału, aplikowanie aplikatorem

3. Odporność na wysoką temperaturę :

- słońce (30-40 stopni),

- podpalanie (wysoka temp.),

4. Odporność na niską temperaturę :

- lodówka

- zamrażarka

- głębokie mrożenie

5. Różne konstrukcje z klejami, właściwości klejów :

- odlepność, naklejanie na powierzchnie zakrzywione, zostawianie śladów kleju

- odporność na alkohole i benzyny,

- odporność na tłuszcze, kontakt z żywnością.


BART OCENA wart. etykiet (poglądowa) FOLIOWE PP GLOSS BIAŁE, KLEJ STANDARD :

Pierwsza strona :  + druga strona