Drukarnia Fleksograficzna

Kreowanie Marki Produktu - Wskazówki


Etykiety samoprzylepne mają różne oblicza, wiele zastosowań. W czasach ciągle rosnącej konkurencji każdy szczegół i przewaga rynkowa się liczą. Naklejki i metki najczęściej pełnią funkcję identyfikacyjną, informacyjną i dekoracyjną. Od tego jak przedstawiamy nasz produkt zależy w dużej mierze jego sprzedaż. Konsumenci najpierw kupują wygląd opakowania i produktu a dopiero potem jego zawartość.

 

Kreując Markę oferowanego produktu powinniśmy zacząć od tego co Etykieta ma wyrażać, jakimi najważniejszymi cechami ma się wyróżniać. Ma uwydatniać to co w danej Marce jest najważniejsze. Kolory i obrazy powinny odpowiadać przesłaniu marketingowemu, wartościom danej marki. Czy ma to być Świeżość, Indywidualizm, Luksus, czy może jakaś inna cecha szczególna ? Wszystkie elementy tworzące dany produkt powinny być spójne, przekazywać jasny komunikat do konsumenta.

Tworząc Wizerunek Marki w czasach gdy rynek przepełniony jest produktami, warto ukierunkować się na takie wykonanie etykiety by produkt mógł utkwić na długo w pamięci Konsumenta / Klienta. Im większa atrakcyjność etykiety, tym większa szansa, że zostaną zapamiętane i skojarzone przez klientów.  Dlatego w drukarni etykiet dział odpowiedzialny za przygotowanie etykiet - projekt, pełni kluczową rolę.

Będąc igłą w stogu siana wśród produktów, trzeba starać się tak wyróżnić na tle konkurencji by Nasz produkt mógł być odnaleziony.

Co warto zrobić, co używać ? :

- korzystać z obrazów przyciągających wzrok,

- kontrastujących kolorów,

- wyraźne i czytelne pismo, krój pisma.

Etykieta powinna podkreślać wyjątkowość produktu i marki, pokazać wyraźnie różnice między Tobą a innymi, a nie przypominać innych.

 

Koniecznie należy stworzyć własne elementy rozpoznawcze na etykiecie produktu. Takie elementy jak odpowiedni kontrast kolorystyczny, kształt, artystyczny design po to aby konsument mógł daną markę produktu zidentyfikować w kilka sekund. Szczgólnie w tak ciężkich warunkach jak przepełnionych produktami marketami. Jeśli opakowanie z etykietą będzie dobrze przygotowane, każde spotkanie konsumenta z produktem wywoła pozytywne skojarzenie, stworzy poczucie, że marka czy produkt rozumie potrzeby konsumenta, dają mu poczucie, że przez swój zakup wspiera coś wyjątkowego.

Nie tylko znakomita jakość produktu oznakowywanego ma znaczenie ale w pełni perfekcyjne opakowanie a więc i dobrze wykonaną i zadrukowaną etykietę. Kontrola jakości na każdym etapie produkcji niezależnie od branży jest jednym z istotniejszych procesów wytwarzania. Należy szybko wychwytywać produkty ze skazą i wychwytywać je tak by nie trafiły na rynek. 

 


 

W razie pytań, nasi eksperci służą pomocą:

- Bartecki Marek

[TEST][NONE]


Napisz e-mail z zapytaniem    Formularz    Tel. +48 61-28-58560


Tożsamość firmy to "Zespół cech, które odróżniają ją od innych firm zwłaszcza konkurentów". To zbiór cech nadanych jej przez właściciela, a wizerunek firmy to sposób, w jaki zostanie ona odebrana przez otoczenie, przede wszystkim przez klientów. Wizerunek firmy to skojarzenia, które powstają w umysłach odbiorców na temat danej firmy. Sygnały te są indywidualnie odbierane i interpretowane, ponieważ są uzależnione od osobistych doświadczeń odbiorcy i jego systemu wartości. Produkty i usługi firm, które mają dobrą reputację (czyli pozytywny wizerunek), są chętniej kupowane przez konsumentów. Wizerunek w biznesie to wyższa wartość firmy i marki przy jej sprzedaży. Budowanie dobrego wizerunku, jego utrzymywanie to proces ciągły.

POZYTYWNY WIZERUNEK POZWALA : 

1. zwiększać sprzedaż produktów i usług

2. uzyskiwać wyższe marże, 

3. wyróżniać się na tle konkurencji, 

4. podwyższać wartość firmy,

5. zwiększać wiarygodność firmy,

6. uzyskiwać możliwość rozszerzania marki,

TESTY :

0. Naklejanie na powierzchnie :

- papier, kartonowe opakowanie

- plastikowe opakowania,

- zbiorcze opakowania, zgrzane w jedno za pomocą folii termokurczliwej,

- na produkty identyfikujące produkt, papiery toaletowe, ręczniki, produkt nietypowy uszczelki, kółeczka metalowe, taśmy zwykłe i izolacyjne

1. Odporność nadruku Flekso lub Termotransferowego, tarcie, chłonność materiału

2. Odporność fizyczna, rozdzieranie materiału, marszczenie się materiału, aplikowanie aplikatorem

3. Odporność na wysoką temperaturę :

- słońce (30-40 stopni),

- podpalanie (wysoka temp.),

4. Odporność na niską temperaturę :

- lodówka

- zamrażarka

- głębokie mrożenie

5. Różne konstrukcje z klejami, właściwości klejów :

- odlepność, naklejanie na powierzchnie zakrzywione, zostawianie śladów kleju, (nie stosuje się)

- odporność na alkohole i benzyny,

- odporność na tłuszcze, kontakt z żywnością.