Drukarnia Fleksograficzna

Branża kosmetyczna

Przemysł kosmetyczny. W branży kosmetycznej obserwujemy przede wszystkim wymagania dotyczące jakości etykiet, nowych rodzajów surowców, estetyki i wysokiego stopnia przetworzenia etykiety - zdobienia, uszlachetnienia. Obecnie jednym z najbardziej skutecznych sposobów budowania przewagi konkurencyjnej jest właściwe wykreowanie i wypromowanie produktów. Gospodarka wolnorynkowa, w której wielu producentów wytwarza ten sam rodzaj towaru, oferuje go na tym samym rynku i tej samej grupie odbiorców, powoduje że wyróżnienie produktu oraz wzbudzenie chęci jego posiadania nabiera szczególnego znaczenia. Opakowanie produktu, jego etykieta budują w świadomości konsumenta wyobrażenie o jego jakości i tym samym wywołuje potrzebę jego posiadania. Istotną kwestią związaną z opakowaniem produktów kosmetycznych jest odpowiedni DESIGN. Obecnie Design stanowi główny czynnik sukcesu lub porażki produktu na konkurencyjnym rynku. TRENDY w Designie : 1.Prostota, łatwy przekaz, 2. Personalizacja, 3. Powrót do natury,ekologia. Spójność produktu z naturą, eksponowanie ekologicznych walorów produktów. 4.Klarowność komunikatów

Wykonujemy nadruki fleksograficzne kolorowe (do 8 stacji) na wielowarstowowych laminatach. W saszetki pakowane są produkty, płynne lub substancje półpłynne, kremy, pasty, maseczki, szampony, kosmetyki produkty kosmetyczne, produkty ziarniste. Drukarnia wykonuje nadruk kolorowy na laminatach na wstędze nawiniętęj w formie rolki. Zadruk może być zabezpieczany za pomocą lakierów błyszczących lub matowych lub zalaminowany foliami przezroczystymi gloss lub mat. Do produktów kosmetycznych stosujemy certyfikowane farby bezpieczne niskomigracyjne i niskozapachowe renomowanych firm. 

Obecnie rynek jest tak przesycony, że Klienci nie mają wyjścią i prześcigają się w promocjach produktów często za pomocą PRÓBEK. W małych saszetkach, znajdują się jednorazowe porcje produktów, najcześciej w prostokątnych kształtach. Tego typu opakowanie służy jako próbka reklamowa i często jest dodawana do prasy / magazynów / gazet / katalogów / ulotek. 

Nasza drukarnia saszetek BART oferuje wartość dodaną jaką jest współpraca z firmą pakującą CO-PAKEREM, z projektantami Designerami odpowiedzialnymi za BRandaing, dobór odpowiednich surowców i uszlachetnień druku.  

 

PRAWO : (czytaj więcej)

Próby fałszerstw czy wyłudzeń polegających na podszywaniu się pod renomowane marki. Zgodnie z ustawą każdy producent, lokując na rynku swój produkt jest odpowiedzialny za jego jakość i bezpieczeństwo. Producent to nie tylko osoba prawna (podmiot gospodarczy) wytwarzający produkt, ale także firma uczestnicząca w procesie wprowadzania wyrobu na rynku. Zatem każdy importer jest równiez producentem. Ustawodawca nakłada na producenta określone obowiązki, mające zagwarantować wytworzenie bezpiecznego produktu, pod rygorem kar. Zatem bezpieczeństwo i jakośc produktu to nie tylko ochrona marki, lecz również odpowiedzialnośc karna. Aby produkt mógł być wprowadzony na rynek jako bezpieczny, producent musi umieścić na opakowaniu takie informacje jak :
- nazwa handlowa produktu,
- ilość kosmetyku w opakowaniu z definicją jednostki miary,
- termin trwałości kosmetyku,
- numer partii produktu lub inny identyfikator,
- funkcję kosmetyku,
- dane producenta lub inne informacje umożliwiające identyfikacje producenta,
- ostrzeżenie w zakresie stosowania produktu,
- wykaz składników kosmetyku.
Wypuszczając na rynek nowy wyrób producent jest również zobowiązany do wykonania oceny wpływu kosmetyku na bezpieczeństwo zdrowia ludzi zgodnie z zasadami Dobrej Praktyki Laboratoryjnej.

 

TRENDY : (czytaj więcej)

Często pojawiają się zapytania o materiały biodegradowalne, biokompostowalne, niestety nie ma aktualnie na rynku laminatów BARIEROWYCH a jednocześnie biodegradowalnych. Nowym trendem w opakowaniach z laminatów jest ich kształt. Saszetki kształtowe wraz ze zdjęciem produktu (najczęściej produkt w szklanej butelce) mają za cel zwizualizować markę. Firmy kosmetyczne chcą szybko przyciagnąć swoją uwagę wdrażają nowe rozwiązania. Nowe kształty odbiegają od prostokątnych standardów. Luksus produktu podreśla się też za pomocą barwnych nietypowych kolorów, metalicznych, lakierów brokatowych mieniących się, połączeń lakierów matowych i błyszczących. Opakowania z laminatów do kosmetyków które mają kształt buteleczek, słoiczków bądź czegokolwiek co producent uzna za stosowne, wyróźniają się na drogeryjnych półkach.  Do tej pory tylko duże koncerny mogły sobie pozwolić na zrobienie saszetek kształtowych, gdyż wiązało się to z dużym kosztem inwestycji w potrzebny do ich wykonania osprzęt. 

 

MATERIAŁY : (czytaj więcej)

- laminaty barierowe z folii, PET/Alu/PE (79, 82, 96, 115 um) - saszetki do płynnych i suchych produktów, kosmetyków, płynów, gdzie ważna jest odporność chemiczna, szczelność opakowania, przedłużenie trwałości produktu

 

 

 


PORADY MERYTORYCZNE (rozwiń listę SPECJALISTÓW)

Marek Bartecki, współpraca z (CO-PACKERem)

Czytaj więcej

Prześlij zapytanie

Etykiety peel off (dwu warstwowe, wielowarstwowe, kanapkowe) najczęściej stosowane są wszędzie tam, gdzie potrzeba zamieścić większą ilość informacji na niewielkiej powierzchni etykiety. Są to etykiety w formie rolek. Etykiety tego typu składają się z dwóch warstw. Obie warstwy są połączone ze sobą (dezaktywacja kleju + łączenie warstw). Można wykonać tzw. druk od strony kleju. Działają na zasadzie jednostronnej książeczki. Umożliwiają obejrzenie jednej i drugiej warstwy z informacjami. Najczęściej wierzchnia frontowa etykieta posiada dezaktywację kleju. Standardowo łączy się dwie warstwy, w jednym przebiegu, ale można łączyć w dwóch przebiegach co niestety ma wpływ na czas realizacji i odpowiednio wyższą cenę. Etykiety mogą być dodatkowo uszlachetniane tj. złoceniem, lakier z wybraniem, srebrzeniem, hologramami. Etykiety peel-off (peel & read, peel & reveal) są prostszym rozwiązaniem od książeczek nazywanych "Booklet". Etykiety są świetnym materiałem do przeprowadzania akcji promocyjnych oraz reklamowych.  

 

KONSTRUKCJA MATERIAŁ WIERZCHNI i KLEJ (czytaj więcej)

Najczęściej używanym surowcem jest cienka folia PP polipropylenowa, wybór grubości zależy od tego na jakie opakowania będą aplikowane etykiety. Klienci chcą często jak najcieńszych folii 40 i 50 mikronów gdy etykiety są naklejane na małe opakowania. Grubą kanapkę z folii PP 60 mikronowej wykorzystuje się do naklejania na duże produkty o małych krzywiznach, taka konstrukcja jest nawet łatwiejsza w wyprodukowaniu. Wierzchnia frontowa etykieta jest wykonana z folii PP białej lub przezroczystej. Folia PP jest najlepszym materiałem. Bardzo rzadko stosuje się rozwiązania papierowe, ze względów technologicznych - zrywania materiału. Dzięki specjalnemu modułowi maszyny, najlepszą konstrukcją jest łączenie w jednym przebiegu warstwy folii białej PP z drugą warstwą folii białej PP. Folie PE ze względu na ich naturalną rozciągliwość nie nadaje się do etykiet PEEL - OFF. W przeciwieństwie do folii PP polipropylenowych, które są sztywne i nierozciągliwe. Ze względu na możliwości maszyn zalecamy rozmiary etykiet nie przekraczające 140-150 mm (szerokośći). Wstęga wówczas nie powinna przekraczać szerokości 144-160 mm. Druk od strony kleju jest możliwy dzięki zastosowaniu odpowiednich narzędzi. Wykorzystujemy specjalny klej na etykietach, niestety kleje kauczukowe mocne, na mrożenie i odlepne nie są zalecane do zadruku. Nadruk warstwy wierzchniej bez kleju może być wielokolorowy i zabezpieczony specjalnym lakierem. Na kleju można nadrukować do 2 kolorów (najczęściej jeden czarny do napisów a drugi do nałożenia dezaktywatora kleju by stworzyć uchwyt). Grubość folii PP jest do wyboru.

 

ZASTOSOWANIE ETYKIET (czytaj więcej)

- etykieta promocyjna i w branży kosmetycznej i farmaceutycznej, tam gdzie wymagane jest zamieszczenie dużej ilości informacji na temat produktu na małej powierzchni. Tam gdzie nie da się zmieścić wszystkich informacji na niewielkiej etykiecie.

 

DRUKOWANIE DRUKARKĄ (czytaj więcej)

Etykiety Peel Off ze względu na to, że mają tylko 2 warstwy nadają się do drukowania na drukarce etykiet. Na tych etykietach najczęściej dodrukowywuje się dane zmienne np. datę ważności, kod kreskowy, zmienne informacje.

 


PORADY MERYTORYCZNE (rozwiń listę SPECJALISTÓW)

Marek Bartecki

Czytaj więcej

Prześlij zapytanie

Głównym zadaniem etykiet na kosmetyki jest ich wygląd, a przede wszystkim estetyka. Branża kosmetyczna jest jedną z najbardziej wymagających zarówno pod względem jakości wykonania produktów jak i opakowań. Etykiety są dodatkowo uszlachetniane poprzez złocenie, srebrzenie, laminowanie.

 

PRODUKTY i OPAKOWANIA (czytaj więcej)

Produkty kosmetyczne w większości nie mogą być wprowadzane do obrotu towarowego bez opakowania. W przypadku kosmetyków opakowanie przede wszystkim chroni zapakowany produkt, ale również stanowi narzędzie promocji i kreacji marki.

 

NO LABEL LOOK (czytaj więcej)

Trendem w branży kosmetycznej są etykiety nazywane NO LABEL LOOK, których zadaniem jest tak wyglądać jakby nadruk był wykonany bezpośrednio na opakowaniu transparentnym a nie na etykiecie. Branża kosmetyczna jest szczególnie wymagająca co do możliwości i jakości etykiet. Efekt nazwany "No Label Look", powstał z myślą o branży kosmetycznej. Efekt ten można uzyskać stosując bardzo cienkie folie transparentne - przeźroczyste. Etykiety drukowane na tego typu podłożach idealnie wyglądają na opakowaniu. Powstaje wrażenie, jakby elementy graficzne naniesione na etykietę były bezpośrednio umieszczone na opakowaniu. W porównaniu z zadrukiem opakowania koszt wytworzenia etykiety samoprzylepnej transparentnej jest znacznie niższy. Etykiety samoprzylepne transparentne charakteryzują się wysoką jakością wykonania i zadruku. Najlepszy efekt, możną uzyskać po połączeniu wysokiej jakości druku HD, odpowiedniego materiału wierzchniego transparentnego (etykiety właściwej o odpowiedniej gramaturze i przezroczystości), doborze kleju który będzie spełniać wymagania etykietowanego produktu,  oraz wybraniu podkładu silikonowanego na którym umieszczona będzie etykieta. Folia PP Clear jest super przezroczysta i zalecana do tego typu zastosowań. Na folii PE ze względu na swoją naturalną metność i nieprzezroczystość, nie da się uzyskać efektu NO LABEL LOOK. By uzyskać ten efekt podkład silikonowy nie może być papierowy bo oddaje odcisk i dlatego musi być zastosowany podkład silikonowany z folii który jest idealnie gładki (PP lub PET).

 

ETYKIETY - PRAWO (czytaj więcej)

Wszystkie zawarte na etykiecie dane określone są prawnie (Rozporządzenie 1223/2009 dotyczące produktów kosmetycznych). Elementy powinny być czytelne, trudne do usunięcia oraz widoczne. Oznakowania obowiązkowe to : nazwa, adres osoby odpwoiedzialnej, zawartość opakowania, data minimalnej trwałości, symbol PAO oraz funkcje kosmetyku. Na wszystkich produktach importowanych umieścić nalezy nazwę kraju pochodzenia. Musi też posiadać wykaz składników INCI oraz środków ostrożności. Interesujące jest również, że trzeba na produkcie kosmetycznym zamieścić istotną i nieodzowną deklarację skuteczności działania produktu (rozporządzenie komisji EU nr 655/2013). Oświadczenie powinno być zgodne z przepisami, uczciwe i prawdziwe, poparte dowodami, zgodne ze stanem faktycznym, zapewniać użytkownikowim/konsumentowi świadome podejmowanie decyzji.

 

KLEJ (czytaj więcej)

Do wyboru jest kilka konstrukcji folii przezroczystej typu Clear i klejów. Ważny jest odpowiedni klej do danego zastosowania. Znaczenie ma również podkład foliowy PET (23 lub 30), dzięki któremu uzyskać można efekt No Label Look. Różne są kleje i kostrukcje wierzchnie do butelek szklanych nieściśliwych, inne są materiały i kleje do opakowań plastikowych ściśliwych - pracujących, jak np. szampony, mydło w płynie z aplikatorem dozownikiem.

 

NAWOJE NA ROLKACH (czytaj więcej)

NAWÓJ NR 1. :

 

NAWÓJ NR 2.

 

NAWÓJ NR 3.

 

NAWÓJ NR 4.

 


PORADY MERYTORYCZNE (rozwiń listę SPECJALISTÓW)

Marek Bartecki

Czytaj więcej

Prześlij zapytanie

Głównym zadaniem etykiet na kosmetyki jest ich wygląd. Branża kosmetyczna jest najbardziej wymagająca. Etykiety na tubki, naklejane na tubkach. Są to etykiety wykonane z folii PE specjalnej matowej lub błyszczącej, która ma mówiąc potocznie "pracować wraz z opakowaniem" przy jego zginaniu, ściskaniu. Nietylko folia powinna być odpowiedniej grubości, ale również klej. Wszystkie problemy z etykietami tego rodzaju wynikają z nietypowego kształtu opakowania, kragłości, małej powierzchni. Etykiety mają to do siebie, że mają tendencje do prostowania się na produktach o małych krzywiznach typu Tubki i inne Kosmetyki. Etykiety ponadto powinny posiadać odpowiedni kształt, który umożliwi aplikowanie etykiet na tubkach przez aplikator. Ponadto materiał typu folia musi umożliwiać zgrzewanie.

 

CZARNY ZNACZNIK (czytaj więcej)

Drukowanie dodatkowego paseczka w kolorze dowolnym, służy jako znacznik, pomocny, który pomaga umiejscowić etykietę na tubce. Czarny pasek/znacznik/marker zawsze wypada, powinien w każdym razie, pośrodku kolumny tekstu na tubce. Maszyny poznają po nim gdzie mają rozciąć nadrukowaną tubkę, który brzeg mają zgrzewać. Wszystko po to by tekst nie wypadł na zagiętym boku, co będzie nieestetyczne i utrudni odczytanie tekstu. Dzięki marce czarnej lub w innym kolorze aplikator zaopatrzony w sensor optyczny wie od jakiego punktu i wzdłuż jakiej osi ma aplikować. Znaczniki są wydrukowane w pewnej określonej odległości.

 

ETYKIETY - PRAWO (czytaj więcej)

Dane zawarte na etykiecie określone są prawnie (Rozporządzenie 1223/2009 dotyczące produktów kosmetycznych). Treści etykiety powinny być czytelne, trudne do usunięcia (odporne na ścieranie) oraz widoczne. Obowiązkowe treści to : Nazwa, adres osoby odpowiedzialnej, zawartość opakowania, data minimalnej trwałości, symbol PAO oraz funkcje kosmetyku. Na produktach importowanych należy umieścić nazwę kraju pochodzenia.

 

TUBKI (czytaj więcej)

Tubki są bardzo wygodnym sposobem pakowania półpłynnych substancji, takich jak : pasty, kremy, kleje. Jest to właściwie rurka z polietylenu, zgrzewana na jednym końcu, z drugiej strony zakończona otworem z gwintem oraz nakrętkę plastikową.

 

KLEJ (czytaj więcej)

Do etykiet naklejane na tubki trzeba użyć specjalnego materiału foliowego, pracującego, ściśliwego, jak folia PE odpowiedniej grubości. Najważniejszy jest odpowiedni klej kauczukowy odporny na chemikalia (wysoka odporność chemiczna). Należy wybrać odpowiednią konstrukcję materiału wierzchniego i kleju do danego zastosowania. Wybór jest duży.

 


PORADY MERYTORYCZNE (rozwiń listę SPECJALISTÓW)

Marek Bartecki

Czytaj więcej

Prześlij zapytanie

Etykiety samoprzylepne na SZAMPONY ELASTYCZNE - ŚCIŚLIWE. Najważniejszy jest wygląd i estetyka. Etykiety nawijane są na rolki samoprzylepne. Etykiety są dodatkowo uszlachetniane poprzez złocenie, srebrzenie, laminowanie. Często nakładany jest lakier matowy. Opakowania szamponów najczęściej są elastyczne z materiału ściśliwego. Etykieta nie może być tylko typu Clear, musi być dostosowana do opakowania. Kształty są zwykle dopasowane do opakowania i są nietypowe. Etykiety samoprzylepne tego typu charakteryzują się wysoką jakością. Ostateczny efekt, możną uzyskać po połączeniu wysokiej jakości druku, odpowiedniego materiału wierzchniego - etykiety właściwej o odpowiedniej gramaturze i przezroczystości, wybraniu kleju który będzie spełniać wymagania etykietowanego produktu,  podkładu na którym znajduje się etykieta. Zdażają się na rynku kostrukcje z zadrukiem papierowym zabezpieczonym za pomocą laminatu przed moknięciem. Lepszym acz droższym rozwiązaniem jest skorzystanie z etykiet z folii ściśliwej PE polietylenowej białej lub przezroczystej.

 

EFEKT NLL PRZEZROCZYSTOŚCI (czytaj więcej)

Zadaniem etykiet NLL jest tak by wyglądać jakby nadruk był wykonany bezpośrednio na opakowaniu a nie na etykiecie. Efekt nazwany "No Label Look", powstał z myślą o branży kosmetycznej i branży alkoholowej. Efekt ten można uzyskać stosując bardzo cienkie folie transparentne - przeźroczyste. Powstaje wrażenie, jakby elementy graficzne naniesione na etykietę były bezpośrednio umieszczone na opakowaniu. W porównaniu z zadrukiem opakowania koszt wytworzenia etykiety samoprzylepnej jest znacznie niższy.  Folia PP Clear super przezroczyste niestety nie spełniają warunków ściśliwości, jest za sztywne do giętkich opakowań. Dlatego do znakowania szamponów używa się folii przezroczystych ściśliwych PE lub SPECJALNE INNOWACYJNE FOLIE. Uzyskać można dobry efekt gdy podkład silikonowy nie jest papierowy, bo oddaje odcisk i dlatego musi być zastosowany podkład silikonowany z folii który jest idealnie gładki.

 

ETYKIETY - PRAWO (czytaj więcej)

Wszystkie zawarte na etykiecie dane określone są prawnie (Rozporządzenie 1223/2009 dotyczące produktów kosmetycznych). Elementy powinny być czytelne, trudne do usunięcia oraz widoczne. Obowiązkowe treści to : nazwa, adres osoby odpwoiedzialnej, zawartość opakowania, data minimalnej trwałości, symbol PAO oraz funkcje szamponu. Na produktach importowanych umieścić należy nazwę kraju pochodzenia. Musi też posiadać wykaz składników INCI oraz środków ostrożności. Interesujące jest również, że trzeba na produkcie zamieścić istotną i nieodzowną deklarację skuteczności działania produktu (rozporządzenie komisji EU nr 655/2013). Oświadczenie powinno być zgodne z przepisami prawa, prawdziwe, poparte dowodami, ma zapewniać konsumentowi świadome podejmowanie decyzji.

 

KLEJ (czytaj więcej)

Do wyboru jest kilka konstrukcji folii przezroczystej PE ściśliwej i klejów. Ważny jest wybrać odpowiedni klej do danego zastosowania. Znaczenie ma również podkład foliowy PET (23 lub 30), dzięki któremu uzyskać można efekt No Label Look.

 

NAWOJE NA ROLKACH (czytaj więcej)

NAWÓJ NR 1. :

 

NAWÓJ NR 2.

 

NAWÓJ NR 3.

 

NAWÓJ NR 4.

 


PORADY MERYTORYCZNE (rozwiń listę SPECJALISTÓW)

Marek Bartecki

Czytaj więcej

Prześlij zapytanie