
Branża kosmetyczna
Przemysł kosmetyczny. W branży kosmetycznej obserwujemy przede wszystkim wymagania dotyczące jakości etykiet, nowych rodzajów surowców, estetyki i wysokiego stopnia przetworzenia etykiety - zdobienia, uszlachetnienia. Obecnie jednym z najbardziej skutecznych sposobów budowania przewagi konkurencyjnej jest właściwe wykreowanie i wypromowanie produktów. Gospodarka wolnorynkowa, w której wielu producentów wytwarza ten sam rodzaj towaru, oferuje go na tym samym rynku i tej samej grupie odbiorców, powoduje że wyróżnienie produktu oraz wzbudzenie chęci jego posiadania nabiera szczególnego znaczenia. Opakowanie produktu, jego etykieta budują w świadomości konsumenta wyobrażenie o jego jakości i tym samym wywołuje potrzebę jego posiadania. Istotną kwestią związaną z opakowaniem produktów kosmetycznych jest odpowiedni DESIGN. Obecnie Design stanowi główny czynnik sukcesu lub porażki produktu na konkurencyjnym rynku. TRENDY w Designie : 1.Prostota, łatwy przekaz, 2. Personalizacja, 3. Powrót do natury,ekologia. Spójność produktu z naturą, eksponowanie ekologicznych walorów produktów. 4.Klarowność komunikatów.

Wykonujemy nadruki fleksograficzne kolorowe (do 8 stacji) na wielowarstowowych laminatach, w pełnym kolorze FULL COLOR w wysokiej rozdzielczości HD, automatyczną kontrolą jakości i pasowania i odwzorowaniem kolorów. W saszetki pakowane są produkty, płynne lub substancje półpłynne, kremy, pasty, maseczki, szampony, kosmetyki produkty kosmetyczne, produkty ziarniste. Drukarnia wykonuje nadruk kolorowy na laminatach na wstędze nawiniętęj w formie rolki. Zadruk może być zabezpieczany za pomocą lakierów błyszczących lub matowych lub zalaminowany foliami przezroczystymi gloss lub mat. Do produktów kosmetycznych stosujemy certyfikowane farby bezpieczne niskomigracyjne i niskozapachowe renomowanych firm.
Obecnie rynek jest tak przesycony, że Klienci nie mają wyjścią i prześcigają się w promocjach produktów często za pomocą PRÓBEK. W małych saszetkach, znajdują się jednorazowe porcje produktów, najcześciej w prostokątnych kształtach. Tego typu opakowanie służy jako próbka reklamowa i często jest dodawana do prasy / magazynów / gazet / katalogów / ulotek.
Nasza drukarnia saszetek BART oferuje wartość dodaną jaką jest współpraca z firmą pakującą CO-PAKEREM, z projektantami Designerami odpowiedzialnymi za BRandaing, dobór odpowiednich surowców i uszlachetnień druku. Drukarnia BART stara się by dostarczony produkt był najwyższej jakości, z jak najmniejszą ilość łączeń wstęgi by rolki miały ładne gładkie brzegi.
Próby fałszerstw czy wyłudzeń polegających na podszywaniu się pod renomowane marki. Zgodnie z ustawą każdy producent, lokując na rynku swój produkt jest odpowiedzialny za jego jakość i bezpieczeństwo. Producent to nie tylko osoba prawna (podmiot gospodarczy) wytwarzający produkt, ale także firma uczestnicząca w procesie wprowadzania wyrobu na rynku. Zatem każdy importer jest równiez producentem. Ustawodawca nakłada na producenta określone obowiązki, mające zagwarantować wytworzenie bezpiecznego produktu, pod rygorem kar. Zatem bezpieczeństwo i jakośc produktu to nie tylko ochrona marki, lecz również odpowiedzialnośc karna. Aby produkt mógł być wprowadzony na rynek jako bezpieczny, producent musi umieścić na opakowaniu takie informacje jak :
- logo firmy,
- nazwa handlowa produktu,
- ilość kosmetyku w opakowaniu z definicją jednostki miary,
- termin trwałości kosmetyku,
- numer partii produktu lub inny identyfikator,
- funkcję kosmetyku,
- dane producenta lub inne informacje umożliwiające identyfikacje producenta,
- ostrzeżenie w zakresie stosowania produktu,
- wykaz składników kosmetyku,
- informacje z jakiego materiału jest saszetka, gdzie ją wyrzucić po wykorzystaniu, certyfikaty
Wypuszczając na rynek nowy wyrób producent jest również zobowiązany do wykonania oceny wpływu kosmetyku na bezpieczeństwo zdrowia ludzi zgodnie z zasadami Dobrej Praktyki Laboratoryjnej.
Często pojawiają się zapytania o materiały biodegradowalne, biokompostowalne, niestety nie ma aktualnie na rynku laminatów BARIEROWYCH a jednocześnie biodegradowalnych. Nowym trendem w opakowaniach z laminatów jest ich kształt. Saszetki kształtowe wraz ze zdjęciem produktu (najczęściej produkt w szklanej butelce) mają za cel zwizualizować markę. Firmy kosmetyczne chcą szybko przyciagnąć swoją uwagę wdrażają nowe rozwiązania. Nowe kształty odbiegają od prostokątnych standardów. Luksus produktu podreśla się też za pomocą barwnych nietypowych kolorów, metalicznych, lakierów brokatowych mieniących się, połączeń lakierów matowych i błyszczących. Opakowania z laminatów do kosmetyków które mają kształt buteleczek, słoiczków bądź czegokolwiek co producent uzna za stosowne, wyróźniają się na drogeryjnych półkach. Do tej pory tylko duże koncerny mogły sobie pozwolić na zrobienie saszetek kształtowych, gdyż wiązało się to z dużym kosztem inwestycji w potrzebny do ich wykonania osprzęt.
- laminaty barierowe z folii, PET/Alu/PE (79, 82, 96, 115 um) - saszetki do płynnych i suchych produktów, kosmetyków, płynów, gdzie ważna jest odporność chemiczna, szczelność opakowania, przedłużenie trwałości produktu
PORADY MERYTORYCZNE (rozwiń listę SPECJALISTÓW)

Etykiety peel off (dwu warstwowe, wielowarstwowe, kanapkowe) najczęściej stosowane są wszędzie tam, gdzie potrzeba zamieścić większą ilość informacji na niewielkiej powierzchni etykiety. Są to etykiety w formie rolek. Etykiety tego typu składają się z dwóch warstw. Obie warstwy są połączone ze sobą (dezaktywacja kleju + łączenie warstw). Można wykonać tzw. druk od strony kleju. Działają na zasadzie jednostronnej książeczki. Umożliwiają obejrzenie jednej i drugiej warstwy z informacjami. Najczęściej wierzchnia frontowa etykieta posiada dezaktywację kleju. Standardowo łączy się dwie warstwy, w jednym przebiegu, ale można łączyć w dwóch przebiegach co niestety ma wpływ na czas realizacji i odpowiednio wyższą cenę. Etykiety mogą być dodatkowo uszlachetniane tj. złoceniem, lakier z wybraniem, srebrzeniem, hologramami. Etykiety peel-off (peel & read, peel & reveal) są prostszym rozwiązaniem od książeczek nazywanych "Booklet". Etykiety są świetnym materiałem do przeprowadzania akcji promocyjnych oraz reklamowych.
KONSTRUKCJA MATERIAŁ WIERZCHNI i KLEJ (czytaj więcej)
ZASTOSOWANIE ETYKIET (czytaj więcej)
DRUKOWANIE DRUKARKĄ (czytaj więcej)
PORADY MERYTORYCZNE (rozwiń listę SPECJALISTÓW)

Głównym zadaniem etykiet na kosmetyki jest ich wygląd, a przede wszystkim estetyka. Branża kosmetyczna jest jedną z najbardziej wymagających zarówno pod względem jakości wykonania produktów jak i opakowań. Etykiety są dodatkowo uszlachetniane poprzez złocenie, srebrzenie, laminowanie.
PRODUKTY i OPAKOWANIA (czytaj więcej)
ETYKIETY - PRAWO (czytaj więcej)
NAWOJE NA ROLKACH (czytaj więcej)

NAWÓJ NR 2.

NAWÓJ NR 3.

NAWÓJ NR 4.

PORADY MERYTORYCZNE (rozwiń listę SPECJALISTÓW)

Głównym zadaniem etykiet na kosmetyki jest ich wygląd. Branża kosmetyczna jest najbardziej wymagająca. Etykiety na tubki, naklejane na tubkach. Są to etykiety wykonane z folii PE specjalnej matowej lub błyszczącej, która ma mówiąc potocznie "pracować wraz z opakowaniem" przy jego zginaniu, ściskaniu. Nie tylko folia powinna być odpowiedniej grubości, ale również klej. Wszystkie problemy z etykietami tego rodzaju wynikają z nietypowego kształtu opakowania, kragłości, małej powierzchni. Etykiety mają to do siebie, że mają tendencje do prostowania się na produktach o małych krzywiznach typu Tubki i inne Kosmetyki. Etykiety ponadto powinny posiadać odpowiedni kształt, który umożliwi aplikowanie etykiet na tubkach przez aplikator. Ponadto materiał typu folia musi umożliwiać zgrzewanie. Etykiety do znakowania kosmetyków/tubek najczęściej są zadrukowane za pomocą technologii fleksograficznej. Produkty kosmetyczne zgodnie z trendami branży są w jasny bardzo prosty sposób zadrukowany, z wyraźnym kolorowym logiem firmy produkującej kosmety.
CZARNY ZNACZNIK (czytaj więcej)
ETYKIETY - PRAWO (czytaj więcej)
PORADY MERYTORYCZNE (rozwiń listę SPECJALISTÓW)

Etykiety samoprzylepne na SZAMPONY ELASTYCZNE - ŚCIŚLIWE. Najważniejszy jest wygląd i estetyka. Etykiety nawijane są na rolki samoprzylepne. Etykiety są dodatkowo uszlachetniane poprzez złocenie, srebrzenie, laminowanie. Często nakładany jest lakier matowy. Opakowania szamponów najczęściej są elastyczne z materiału ściśliwego. Etykieta nie może być tylko typu Clear, musi być dostosowana do opakowania. Kształty są zwykle dopasowane do opakowania i są nietypowe. Etykiety samoprzylepne tego typu charakteryzują się wysoką jakością. Ostateczny efekt, możną uzyskać po połączeniu wysokiej jakości druku, odpowiedniego materiału wierzchniego - etykiety właściwej o odpowiedniej gramaturze i przezroczystości, wybraniu kleju który będzie spełniać wymagania etykietowanego produktu, podkładu na którym znajduje się etykieta. Zdażają się na rynku kostrukcje z zadrukiem papierowym zabezpieczonym za pomocą laminatu przed moknięciem. Lepszym acz droższym rozwiązaniem jest skorzystanie z etykiet z folii ściśliwej PE polietylenowej białej lub przezroczystej. Etykiety do znakowania szamponów najczęściej są zadrukowane za pomocą technologii fleksograficznej. Produkty ten zgodnie z trendami branży ma być w bardzo prosty i wyraźny sposób zadrukowany, z wyróżniającym się kolorowym logiem firmy produkującej szampon.
EFEKT NLL PRZEZROCZYSTOŚCI (czytaj więcej)
ETYKIETY - PRAWO (czytaj więcej)
NAWOJE NA ROLKACH (czytaj więcej)

NAWÓJ NR 2.

NAWÓJ NR 3.

NAWÓJ NR 4.

PORADY MERYTORYCZNE (rozwiń listę SPECJALISTÓW)