Etykiety na opakowania
Opakowanie i jego etykieta powinny być nierozerwalnie związane z samym produktem. Powinny być czytelne a ich treść zrozumiała. Etykieta musi współgrać z opakowaniem i tworzyć uzupełniającą się nawzajem całość. Pojęcie opakowania wymyśliła natura, wystarczy spojrzeć by się przekonać : przykłądem jest kokon chroniący motyla, skorupki, muszla z ostrygą która chowa drogocenną perłę, skórka od banana która chroni miąż przed zniszczeniem, chronią to co najcenniejsze. Głównym zadaniem opakowania jest ochrona produktu. Oprócz funkcji transportowej, opakowania musiały równocześnie informować o swojej zawartości. Wtedy pojawiły się oznaczenia i etykiety. Towar musiał być jednoznacznie identyfikowany. Dzięki opakowaniom i jego oznakowaniu (etykiecie) ludzie przestali być zależni od lokalnie dostępnych warunków i surowców. Możliwe było przewożenie produktów w czasie długich kampanii i wojen. Z czasem ostatecznie rozwinął się aspekt reklamowy - marketingowy. Konsument chciał mieć zapewnienie, że kupuje towar z konkretnego dobrego źródła. Co jest pewnego rodzaju gwarantowaniem jakości produktu. Rozpoznawalna marka produktu daje klientowi możliwość jego zapamiętania na przyszłość. Dzięki temu klient przywiązuje się do danej marki i ją zapamiętuje dobrze lub nie. Ilość funkcji jakie spełnia opakowanie jest ogromna. Design opakowania ma ogromne znaczenie dla sprzedaży. Dzisiaj na półkach w sklepach znaleźć można dziesiątki tysięcy produktów, które starają się pozyskać uwagę Konsumentów. Najczęściej mają na to niecałą sekundę. Dlatego projektaci opakowań i etykiet w drukarniach muszą uzyskać jak najlepsze efekty by sprzedawany produkt mógł uzyskać sukces rynkowy. Dobrze zaprojektowane opakowanie z etykietą zachęca do zakupu, zaś złe zniechęca. Etykieta opakowania musi przekonać klienta, że zawiera produkt wartościowy i potrzebny. Jedna trzecia decyzji zakupowych podejmowanych w sklepach opiera się na wyglądzie opakowania i etykiety. Dobrze zaprojektowane opakowanie i etykieta tworzy w umyśle klienta wizerunek dobrego, skutecznego albo smacznego produktu. Dlatego istotne jest kreowanie marki produktu. Można przyciągnąć też uwagę klienta za pomocą informacji np. patriotycznych PRODUKT POLSKI, czy ekologicznych BIODEGRADOWALNE OPAKOWANIE.
W razie pytań, nasi eksperci służą pomocą: - Bartecki Michał, |
Napisz e-mail z zapytaniem Formularz Tel. +48 61-28-53568
Konsumenci regularnie sprawdzają skład produktu na opakowaniu. Dostrzegają to producenci żywności i wychodząc poza standardowe oczekiwania. Zaczęto zamieszczać na produktach informacje o sposobie wytwarzania, procesie pakowania, zawartości alergenów (laktozy, vege, glutenu).
Coraz większy nacisk jest na zadowolenie świadomego konsumenta.
Konsumenci wymagają od produktów większej przejrzystości informacji.
Nowym wyzwaniem rynkowym stał się świadomoy konsument z wzrastającą wiedzą. D
latego producenci żwyności zaczęli bardziej rozwijać swoje produkty poprzez inwestycje i innowacje oraz wyeliminowanie zbędnych niezdrowych składników spożywczych.
Konsumenci na ogół poszukują : przejrzystości w odniesieniu do składników zapewniających identyfikowalnośc, prostoty i przejrzystości etykiet oraz oświadczeń, prostych formuł z naturalnymi składnikami, odpowiedzialnych i etycznych marek, redukcji odpadów i recyklingu.
Na plastik PET można stosować kleje :
1. AL170, trudnozrywalne, S8029, S8039 , S8049 do smarów, RC18 ,
2. C2020p , na mrożenie CRYO
3. C2075n, na mrożenie do głębokiego mrożenia, Rp48
4. C3nf odlepne, R5000 odlepny, RC12 wielokrotnieOdlepny, RR23, RR28
5. S2000n akrylowy standard, s692n standard, AP901, Rp37, RP51, RP537, Rp37s
6. S2012 DO arkuszy A4, RPA4,
7. S2045n kauczukowy i do żywności, do niskich temp., FH21, RH9,
8. S277 na baniaki, s677 na baniak, RP77 , RPFH
9. S2800
10. S7000 akrylowy
11. s9500 klej biodegradowalny
12. WX6030 klej wodnorozpuszczalny, RP45
13. s2060 klej kauczukowy
14. RH7
15. RP31 PURUS do farmacji
16. Rp74 akrylowy na wódki,
Na plastik PVC można stosować kleje :
1. AL170, trudnozrywalne, S8049 do smarów, RC18 , (S8029, S8039 test)
2. C2020p , na mrożenie CRYO
3. S2045n kauczukowy i do żywności, do niskich temp., RH9,
4. s692n standard, AP901, Rp37, RP537, Rp37s , (S2000n akrylowy standard test)
5. R5000 odlepny, RC12 wielokrotnieOdlepny,
6. S7000 akrylowy
7. S277 na baniaki, s677 na baniak, RP77 , RPFH
8. C2075n, na mrożenie do głębokiego mrożenia, Rp48
9. S2012 DO arkuszy A4, RPA4,
10. WX6030 klej wodnorozpuszczalny, RP45
11. Rp74 akrylowy na wódki,
12. RP31 PURUS do farmacji
TESTY :
0. Naklejanie na powierzchnie :
- papier, kartonowe opakowania z artykułami spożywczymi,
- szklane opakowania z żywnością,
- folia białe na opakowania foliowe, przezroczyste, z zawartością produktami spożywczymi (suchy ryż, makaron, pszenice, kasze, ziarna)
- folie metalizowane z zawartością spożywczą dla ludzi i zwierząt,
- plastikowe opakowania, z zawartością spożywczą, z owocami warzywami
- metalowe opakowania - rzadko stosowane
1. Odporność nadruku Flekso lub Termotransferowego, tarcie, chłonność materiału
2. Odporność fizyczna, rozdzieranie materiału, marszczenie się materiału, aplikowanie aplikatorem
3. Odporność na wysoką temperaturę :
- słońce (30-40 stopni),
- podpalanie (wysoka temp.),
4. Odporność na niską temperaturę :
- lodówka
- zamrażarka
- głębokie mrożenie
5. Różne konstrukcje z klejami, właściwości klejów :
- odlepność, naklejanie na powierzchnie zakrzywione, zostawianie śladów kleju
- odporność na alkohole i benzyny,
- odporność na tłuszcze, kontakt z żywnością.