Drukarnia Fleksograficzna
Etykiety bezklejowe

Produkcja etykiet białych - ETAPY


Drukarnia etykiet białych BART. Zadania związane z produkcja etykiet samoprzylepnych wymagają starannych przygotowań. W produkcji można przedstawić kolejne etapy - procesy.

 

Proces tworzenia etykiet białych w skrócie:  

1. INFORMACJE O ETYKIECIE
Klient dostarcza firmie BART wszystkich informacji o wymaganej etykiecie w celu oszacowania kosztów i przedstawienia oferty wstępnej. Podstawowe informacje o etykiecie wymagane do wykonania kalulacji cenowej to: - rozmiar, czy etykieta ma kształt standardowy - prostokąt z zaokąglonymi narożnikami lub inny, jaka jest szacowana ilość etykiet w skali miesiąca, roku lub jednorazowo? Kolejną ważną informacją są materiały z których mają być wykonane etykiety - surowce, oraz przeznaczenie i warunki w jakich przechowywane są naklejki. Klient jeśli może to podaje informacje o sposobie nawinięcia etykiet (kierunek nawoju, wybór średnicy tuleji na którą będą nawinięte nalepki, ilość etykiet na roli, umieszczenie etykiety zgodnie ze wzorem). Ważne są również informacje dotyczące warunków przechowania etykiet, jaka ma być odporność druku na warunki atmosferyczne (światło UV,uszkodzenia mechaniczne, rozpuszczalniki, mydło, tłuszcze, alkalia) ?

2. KOSZTORYS ETYKIET
Drukarnia naklejek BART wysyła wstępną wycenę kosztów związanych z produkcją etykiet (naklejek właściwych, wykrojników, dostawy). Po zaakceptowaniu przez klienta oszacowanego kosztorysu oraz warunków współpracy z drukarnią BART, można przystąpić do kolejnego etapu procesu właściwego "produkcji etykiet na rolkach".

3. PRODUKCJA ETYKIET (press, postpress)
Drukarnia przystępuje do etapu produkcja etykiet samoprzylepnych lub bezklejowych, prowadzone są prace wykończeniowe (rozcinanie, wykrawanie, pakowanie).

 

4. NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ : 

Na co nalezy zwrócić uwagę przy doborze etykiety:
Rodzaj powierzchni, do której chcemy przykleić etykietę : 
- Papier/opakowanie/tektura
- Tekstylia/odzież
- Metal
- Guma/opony
- Skóra/tapicerka
- Bezpośrednia żywność/jabłka
- Szkło
- Synetyki/folie
- Drewno/meble
Cechy etykietowanej powierzchni : 
- sucha - wilgotna
- czysta - zakurzona
- gładka - porowata
- ciepła - zimna
- szorstka - tłusta
Kształt opakowania : 
- płaski - wypukły
- mała średnica - duża średnica
- żłobienia - wypustki
Warunki funkcjonowania etykiety : 
-na zewnątrz - wewnątrz
-wysoka temperatura - zimno
-druk
-oleje i inne tłuszcze
-chemikalia
-wilgoć
-tarcie
-promieniowanie UV/Światło słoneczne Słońce
-sterylizacja

Temperatura w której są aplikowane etykiety : 
- powyżej lub poniżej 0 stopni C

 


 

PYTANIA NAJWAŻNIEJSZE DO ZAMÓWIEń :

Klient dostarcza drukarni niezbędnych informacji o produkcie w celu oszacowania kosztów i przedstawienia wstępnej oferty. Podstawowe informacje wymagane do wykonania kalkulacji cenowej etykiet:

 

1. Czy mają być nawinięte na rolkach ? 

 

2. Jaki mają mieć kształt etykiety, nacięcia (standardowy prostokąt z zaokrąglonymi narożnikami lub okrąg lub owal czy inny niestandardowy)

 

3. Jaki mają mieć rozmiar etykiety ? Najpierw podajemy szerokość a potem wysokość etykiety lub średnicę jeśli są to etykiety okrągłe kółeczka. 

 

4. Jaka ma być ich szacowana ilość (w skali miesiąca, roku lub jednorazowo)

 

5. Z jakiego materiału etykieta ma być wykonana (papier, folia PP, PE, ALU, kartonik, plastik, z materiału biodegradowalnego) ?

 

6. Jakie ma być przeznaczenie etykiet ? Czy i jak będą aplikowanie (ręcznie czy za pomocą automatycznego aplikatora).

 

7. Dodatkowe ewentualne dodatki czy ma mieć etykieta  tj. perforacja na podkładzie silikonowym (mikroperforacja lub inna). Czy będą drukowane na drukarce etykiet, a jeśli tak to na jakiej : firma (Zebra, TSC, SATO...) i model drukarki (GK420T, TSC ttp 344Mpro)? 

 

8. Czy na podkładzie silikonowy ma być nadrukowany czarny znak (jakiej grubości, jaki odstęp) ?

 

9. Istotne są także informacje o warunkach przechowaniaodporności na warunki atmosferyczne, jaką odporność ma mieć zadruk (światło UV, uszkodzenia mechaniczne, rozpuszczalniki, mydło, tłuszcze, alkalia).

 

10. Klient może/powinien również podać informacje o sposobie nawinięcia (kierunek nawoju, ilość elementów na roli, wybór średnicy tulei, na którą będą nawinięte, umieszczenie elementu zgodnie ze wzorem, nawinięcie stroną OUT lub IN). ? Nawiniętych na rolkach tekturowych, o średnicy gilzy jakiej (fi 76, 40, 50, 25 mm) ? Gotowe rolki jakiej średnicy mają nie przekraczać (np. do 125 lub 200mm.) ? 

 

[NONE]


Napisz e-mail z zapytaniem    Formularz    Tel. +48 61-28-53568


Na co nalezy zwrócić uwagę przy doborze etykiety:


Rodzaj powierzchni, do której chcemy przykleić etykietę : 
- Papier/opakowanie/tektura (etykiety na opakowania)
- Tekstylia/odzież (etykiety na tkaniny, na odzież klej nie zostawiający śladu)
- Metal (etykiety metalizowane, trwałe)
- Guma/kauczuk (etykiety na opony)
- Skóra/tapicerka 
- Bezpośrednia żywność (etykiety na jabłka, naklejki na mięso)
- Szkło (etykiety na słoiki, naklejki dla branży alkoholowej : naklejki na wódki, etykiety na wina, nalepki na butelki piwa. Etykiety na szkło z klejem odlepnym)
- Synetyki/folie
- Drewno (etykiety na meble)


Cechy powierzchni etykietowanej : 
- sucha - wilgotna
- czysta - zakurzona
- gładka - porowata
- ciepła - zimna
- szorstka - tłusta


Kształt opakowania
- płaski - wypukły
- mała średnica (etykiety farmaceutyczne na małe fiolki buteleczki)

- duża średnica
- żłobienia - wypustki (etykiety na trudne powierzchnie, naklejki na baniaki)


Warunki funkcjonowania etykiety : 
-promieniowanie UV/Światło słoneczne Słońce (etykiety z nadrukiem odpornym na uv), na zewnątrz/wewnątrz (etykiety odporne na warunki atmosferyczne)
-wysoka/niska temperatura (etykiety do mrożenia)
-druk
-oleje i inne tłuszcze (etykiety na mięsa odporne na tłuszcze)
-chemikalia (etykiety na baniaki odporne na alkohole)
-wilgoć (etykiety wodoodporne)
-tarcie (surowce trwałe, zabezpieczone laminatem - zalaminowane)
-sterylizacja (etykiety z klejem kryo)

Temperatura aplikacji w której są aplikowane etykiety : 
- powyżej lub poniżej 0 stopni C, (etykiety do niskich temperatur, naklejki do wysokich temperatur

 
Dodatkow cechy, funkcje :

- zadruk drukarką termiczny bez kalki lub termotransferowy zkalką

- opis ręczny za pomocą długopisa , markera, pieczątki, chłonne

- przyciąganie uwagi (etykiety promocyjne, naklejki fluorescencyjne, dekoracyjne zdobione)

- ponownego użycia (etykiety sandwich triplex dwuwarstwowe)

- mieszczace Większą ilość informacji (etykiety peel Off)

- odklejalne pod wpływem : (etykiety odklejalne pod wpływem wody , dezaktywowane przez mydła)

- zakrywanie treści (etykieta opaque cover)