Producent etykiet samoprzylepnych

Etykiety IML In Mold wtapiane


0. WSTĘP :
Technologia formowania wtryskowego, wtapiania etykiet In - Mold (IML). Służy do dekorowania pojemników i pokrywek z tworzyw sztucznych, często przeznaczonych do kontaktu z żywnością, ale nie tylko.
Etykiety IML dostarczane są w postaci stosów, nie roli. Etykiety te nie zawierają kleju.
Technologia IML polega na łączeniu etykiety z opakowaniem bezpośrednio w trakcie procesu produkcyjnego opakowania. Łączenie odbywa się na specjalnej maszynie wygrzewającej. Wówczas etykiety pod wpływem wysokiej temperatury łączą się z opakowaniem w odpowiedniej formie. Proces wygrzewania nie odbywa się w drukarni, tylko w firmie wykonującej usugi łączenia etykiet z formą.

 

1. KONSTRUKCJA :
Zarówno opakowania jak i etykiety powinny być wykonane są z tego samego materiału (polipropylenu).
Są to etykiety foliowe białe lub bezbarwne przezroczyste najnowszej generacji. Zarówno proces łączenia etykiet z opakowaniem jak i zadrukowanie etykiet w drukarni etykiet jest procesem bardzo złożonym wymagającym sporych nakładów pracy.
ZALETY :
Etykiety wraz z opakowaniem nadają się do recyklingu. Inaczej niż etykiety samoprzylepne, są zintegrowane w taki sposób, że stają się niemożliwe do oddzielenia od opakowania. Wysokiej jakości efekt wizualny, trwały nadruk. Wysoka czystość opakowania. Niskie koszty końcowego opakowania, w stosunku do etykietowania tradycyjnego za pomocą aplikatora.
TRUDNOŚCI :
Muszą być spełnione liczne wymagania techniczne. Ze względu na proces zgrzewaniana, poddawania opakowania i etykiety temperaturom pomiędzy 200-240 stopni Celsjusza należy korzystać ze specjalnych materiałów, by uzyskać najwyższą jakość nadruku na folii PP.
Etykiety muszą charakteryzować się odpowiednim poziomem przewodzenia ciepła, przenikalności powietrza, sztywnością. Najważniejszą cechą jest odpowiednia elektrostatyka.
Są to etykiety do kontaktu z żywnością i dlatego całość produkcji musi spełniać najwyższe wymagania. W trakcie umieszczania etykiet na formach MOLD urządzenia muszą bardzo dokłądnie wypozycjonować etykiety, gdyż istnieje ryzyko przemieszczenia etykiety.

 

2. ZASTOSOWANIE KONKRETNE:
Często etykiety informacyjne i dekoracyjne. To etykiety zadrukowane znakami, symbolami i ostrzeżeniami. Mają zapewnić czytelność i trwałość przez wiele lat.

 

3. Najczęściej mają duże rozmiary, kształt prostokątny wygięty dostosowany do opakowania, lub okrągły aplikowany na wieczka. Stosuje się również kształty nietypowe dostosowane do potrzeb kleinta. Wielkość etykiety zależna jest od oznakowywanego produktu.

 

4. Najpopularniejszym rozwiązaniem jest druk za pomocą techniki fleksograficznej, farbami UV tradycyjnymi. Oprócz fleksografii może to być również offset. Etykiety mogą być z folii, z nadrukiem wielokolorowym.
Dodruki daty ważności, nr serii, należy wykonywać za pomocą drukarek inkjetowych tzw. Plujek.

 

5. Wzory druków są powszechnie spotykane.
- Branża mleczarska : jogurty, twarożki, serki, sery twarogowe do serników. Masło, margaryny.
- Marmolady.  
- Ryby, śledzie w oleju
- Lody
- Przetwory warzywne, surówki, kapusty kiszone.

 


 

W razie pytań, nasi eksperci służą pomocą:

 

- Bartecki Michał,

[MOVIE]


Napisz e-mail z zapytaniem    Formularz    Tel. +48 61-28-58560


TESTY :

1. Odporność nadruku Flekso

2. Odporność fizyczna, rozdzieranie materiału,

3. Odporność na wysoką temperaturę :

- słońce (30-40 stopni),

- podpalanie (wysoka temp.),

4. Odporność na niską temperaturę :

- lodówka

- zamrażarka

- głębokie mrożenie

5. Odporność nadruku :

- odporność na alkohole i benzyny,

- odporność na tłuszcze, kontakt z żywnością.